Ms. N00b

Det här med att rationalisera bort sina brister

Posted in Uncategorized by msn00b on 20 mars 2011

Johodå.

11 svar

Subscribe to comments with RSS.

  1. mitra talarman photography said, on 20 mars 2011 at 6:47 e m

    hahahahaaaa, då är det här hurshållet vi bor ett enda stort waste of life. städmanisk 1 & 2 som bor är. Swiffer varje dag, moppa golv en gång i veckan och damma av minst 2 gånger i veckan. Dammsugning två gånger. Disk i vasken aldrig mer än en halvtimme. 😉

  2. msn00b said, on 21 mars 2011 at 1:00 e m

    *host* kan man låna dig ett par dagar i veckan? Jag kan betala i …um…drinkar och muffins? Yes/No?

  3. Liz said, on 22 mars 2011 at 3:37 e m

    Jag går i egenskap av list-fascist (jag tar lister på allvar mao) helt frivilligt med på att putsa dina lister med tandborste om du kan sy in en vs bikini i ryggen till mig (jag är kass på att sy i bästa fall och hamnar i någon av kategorierna ”ett jävla skämt” alt. ”världssämst” beroende på humör och verktyg när det är bikinityg inblandat). Tandborste för listputsning ingår vid avtal 🙂

  4. mitra talarman photography said, on 22 mars 2011 at 11:14 e m

    Muffins? Hörde jag m u f f i ns?!

    Kommer! *billig*

    btw – skriv mer! (nu när min egen blogg är i overdrive kan jag kaxa mig, haha)

  5. Simon said, on 24 mars 2011 at 9:01 e m

    Fel. Det är ett tecken på att hushållerskan åtminstone inte är överbetald.

  6. msn00b said, on 24 mars 2011 at 10:05 e m

    Liz – jä jä i fix, ock kanske du får …eh…gräva lite för att komma åt listjeflarna, ingår även detta i avtalet?

    Mitra – muffins, citronmarängpaj, tiramisu you name it… och jadå, uppdatering kommer, jag måste bara invänta..eh..rätt ögonblick, men senast efter helgen 🙂

    Simon – sant, och ja det lutar åt att vi skaffar städerska, finns ju faktiskt ingen anledning till att låta bli.

  7. Ina said, on 25 mars 2011 at 3:14 f m

    Jag anlitar samma firma som städar trappuppgången i huset. De kommer in här ibland och kör igenom lite. Jag resonerar som så att jag inte ska behöva göra samma saker hemma som jag gör på jobbet – och där kan det ju ingå städ.. ibland.. vissa dagar… Jag har även sagt att räkningen skall skickas direkt till min make. Jag vet inte ens vad skiten kostar. Lovely.

    • msn00b said, on 25 mars 2011 at 7:19 e m

      Fast alltså när jag skriver att jag tänker typ samma menar jag att jag tycker det är vettigt och klokt att ha en städerska, inte att A skulle betala, hell han städar mer än jag gör

  8. msn00b said, on 25 mars 2011 at 6:17 e m

    ungefär så jag tänker också, det finns fan bättre saker att göra

  9. msn00b said, on 27 mars 2011 at 1:12 e m

    host

  10. Ina said, on 28 mars 2011 at 12:45 f m

    Så fort min man börjar städa lika mycket som jag gör så slipper han betala för grovstädet var 3:e månad. Face it, dammsugaren är INTE en fiende.


Lämna en kommentar