Ms. N00b

Jag är en soltörstig pelargon (without the pink and pretty dårå)

Posted in Uncategorized by msn00b on 14 mars 2011

Det är en sådan där tid just nu, mellantid, väntetid, vardag som rullar på utan något särskilt i sikte alls. Grått ute, grått inne och vid de få tillfällen solen lyser vänder sig hela mitt jag mot allt i protest för det är så dammigt och ostädat hemma att jag inte vill se eländet och jag har det fan inte i mig att göra något åt saken just nu. Så jag diskar, plockar undan lite, gör en punktinsats när det som jag egentligen längtar efter är att riva ut allt och slänga. Börja om. Mmm jag älskar att börja om, nystarter. Kanske är det därför jag älskar hösten mer än sommaren? Nya saker sker alltid på hösten, aldrig på våren och med en fulltankad sommarsolenergi känns det alltid som om jag kan besegra hela världen varje September.

I Mars however – not so much.

Så jag lunkar på här, försöker göra det jag skall, eller iallafall det jag måste.

Bara lite tystare än vanligt.

Och egentligen behöver jag nog allra mest att någon släpar ut mig i håret, tvingar mig att dra på mig ett par höga klackar och måla läpparn röda, inte ger mig något val, för just nu finns det verkligen ingenting som känns särskilt roligt även om jag vet att det mesta kan bli väldigt roligt bara man försätts i situationen. Fy fan så trött jag är på mig själv.

4 svar

Subscribe to comments with RSS.

  1. Liz said, on 14 mars 2011 at 11:09 f m

    Darling, du är visst pretty, jättepretty, in pink, men även i grått eller brunt 🙂 Men pelargon? Jag är pelargonskadad eftersom alla mina 80+-grannar dyrkar de där jävlarna. Min bougainvillea (som övelevde vintern, YAY!) känner sig helt ensam och uttittad. Pelargonerna sittero ch pekar sina små pelargonfingrar och fnissar rått åt henne. Well, nästa tillfälle får väl bli när jag fyller tj*host* NITTON om en månad? 🙂

  2. Anna said, on 14 mars 2011 at 5:48 e m

    åh, jag vill också måla läpparna röda, dra på mig klackarna och skåla i bubblor!
    istället får jag vackert ställa mig och steka köttbullar, samt planera outfit för morgondagens regionledningsmöte i Uppsala. Det är i alla fall en anledning till att klä upp sig en smula, även fast bubblet får vänta till helgen.

  3. LaCatte said, on 14 mars 2011 at 6:02 e m

    Jag är helt tvärtom! Älskar våren, då vill jag ha förändring! Ut med allt gammalt, in med nytt. En del inte så genomtänkta grejer har hänt på våren… 🙂

  4. royal said, on 16 mars 2011 at 1:47 e m

    Det är åtalbart att se ut som en pelargon, de är nämligen fula. Gud förbjude att vi skulle vara fula. 😉


Lämna en kommentar