Ms. N00b

lista och ett löfte

Posted in Uncategorized by msn00b on 17 februari 2011

Alltså.. jag har saknat er. Faktiskt. har bara haft massor massor massor i huvudet och ingen tankekraft över till el bloggo. Det har varit lite rörigt bara, är dock nu back on track. Har t o m en liten lista på ämnen att avverka:

1) Hämnden på den fd hyresgästen från helvetet.

2) Varför jag aldrig skall bli projektledare aka uppsatsen som sög ut min själ.

3) Dagens outfit och hur det kommer sig att man tar en bild på dagens frukost

4) Att sluta röka; en odyssé i självförakt.

 

Nåväl för att jag inte skall glömma bort allt det där och vad jag egentligen vill ha sagt med det så kommer det att skrivas snart snart snart, men först: En helt onödig och ointressant lista. För idag är hela jag ganska onödig och ointressant LISTA!

Skor: Vandringskängor vadderade med fårskinn…mmmm…my preciouss. Jag blir roligare till sommaren dock men just nu prioriteras värme.
Sneakers: Converse
Jeans: HM faktiskt, eller jeggings
T-shirts: i princip aldrig, i teorin sjukt snyggt till ljusa jeans och converse, men i verkligheten är jag mycket snyggare i vitt,  ribbat linne. Fast jag skall göra något åt mina biceps innan det är dags för årets flaunting.
Underkläder: Rimligtvis.
Väska: Svart läderväska med mässingsspännen, skulle dock gärna vilja ha en brun med mässingsspännen typ Mulberry Bayswater, eller en klassisk LV

Plånbok: Nja, filofax
Solglasögon: Billigt krafs, jag repr dem ändå och tappar bort dem så det känns rätt meningslöst att lägga pengar på
Klocka: Nope.
Smycken: Mycket sällan nuförtiden
Tv: En Samsung 26 tum. Tror jag. Skitsamma, den funkar, det finns viktigare saker i livet.
Mobiltelefon: ajfåån
Dator: Två, båda rosa. En är hemmabygge och en är en HP notebook och jag älskar dem passionerat
Lotion: När jag orkar/minns
Deodorant: Rexona cotton dry (men allvarligt, intressefaktorn på den här frågan?)
Tandkräm: Varierar, vi är sällan överrens
Shampoo/balsam: Varierar, men de innehåller alltid protein och sällan sulfat.
Tvål: Någon som luktar gott, typ. Men inte blommigt eller för starkt
Parfym: Nej och människor som använder starka parfymer kan dra åt helvete.
Mineralvatten: Sällan för jag tycker det känns så fånigt att lägga pengar på, men jag älskar verkligen Ramlösa
Vin: Merlot. Alltid och endast Merlot.
Drink: Mojito
Bröd: surdeg eller knäckebröd
Mat: Äter det mesta men helst kött som är mycket lätt stekt, sådär så att det råmar när man sätter gaffeln i det.
Glass: Skitsamma bara jag får koka min chokladsås med rom och apelsin i till.
Godis: Nej, faktiskt inte längre. Ingen aning om vad som hänt.
Säng: 160 säng från ikea som dock är alldeles för mjuk för mig
Lakan: Varierar, dock är pälsen konstant.
Frisörsalong: Nuförtiden klipper jag mig själv. I brist på bra frisör.
Dagstidning: Nej.
Magasin: nej men böcker. Jag älskar mina böcker.

 

4 svar

Subscribe to comments with RSS.

  1. lacatte said, on 17 februari 2011 at 6:42 e m

    Jiiippiii! Äntligen ett livstecken från dig! Trodde seriöst att du…typ förläst dig!
    Apropå projektledning, har du läst den kursen? Jag läser den nu, och tycker det är hur kul som helst, och blir gärna projektledare i framtiden!

  2. msn00b said, on 17 februari 2011 at 10:38 e m

    Jodå, det ingår projektledning i vår utbildning, däremot finns det ju en massa olika projektledningskurser och den vi läser nu i vår handlar om praktisk socialpsykologi i projektform så den är väldigt riktad.

  3. Ninde said, on 18 februari 2011 at 2:14 e m

    Projektledare you say? Hm. Saknas befogenheter i dagens samhälle på den befattningen tycker jag. Lite lättare spöstraff och gatlopp borde vara lagom motivationshöjjare he he..;)

    Mat: Lättstekt? Bara ner i pannan o vända alltså? Du hade bott i Frankrike antar jag..he he 😉

    • msn00b said, on 18 februari 2011 at 5:25 e m

      Mmm personligen anser jag att ordet ”projektledare” är himskans missvisande överlag, dessutom uppmuntrar praxisen att arbeta i projektform till att urholka anställlningstryggheten ytterligare, även om det onekligen finns en stor nytta i det för näringslivet.

      hehe och jomen visst har jag det 🙂


Lämna en kommentar