Ms. N00b

Tro fan att man vill ha automat, det är ju så förbenat svårt att växla med brösten

Posted in Uncategorized by msn00b on 24 februari 2011

Läs först  det här, läs sen det här

Dra din egen slutsats.

Personligen så kan ju jag tycka att det Robert Collin skriver närmast känns som ett gigantiskt försvarstal mot den statistik som visar att fler män än kvinnor kör ihjäl andra människor i trafiken och är inblandade i fler trafikolyckor. Vidare kan jag tycka att det är oerhört intressant att han  framhåller mäns bättre analytiska förmåga och förmåga att läsa av trafiken helt utan belägg för detta och menar att de använder denna bättre analysförmåga till att göra fler felbedömningar än kvinnor. Oooookej.

Och här gick jag i min enfald och trodde att en god bilförare körde så riskfritt som möjligt för att i så hög grad som möjligt undvika olyckor och bidra til en säker trafikmiljö

jag är ju uppenabrligen dum i huvudet.

Det måste bero på att jag har bröst.

 

 

få se, hur var det nu igen, vilken av alla rattarna i bilen skulle jag använda till att styra med? De i bh’n eller den framför mig? Hmmmmm



13 svar

Subscribe to comments with RSS.

  1. Serafim said, on 24 februari 2011 at 9:37 f m

    Skrämmande.. och tydligen kan jag inte köra bil för att jag har bröst. Alls. Kan tydligen inte bedöma risker heller. Sen att jag har en plastbror som kör bil så illa att folk kör in honom… det har hänt 5 ggr.. och han har aldrig varit orsakande. Men jag har åkt med honom… och värre kratta på att köra bil och inte kunna läsa av trafiken har jag aldrig varit med om. Jag har full förståelse för att folk lyckas köra in i honom… Men han är ju av manligt kön så tydligen är han duktig på att köra bil…

    Vad sägs om att istället påtala faktumet att det finns en jävla massa oerfarna bilförare som överskattar sin förmåga att köra bil och att de sannolikt oftast är män. För de saknar självinsikt. Och blir förbannade på allt och alla i trafiken. Och låter adrenalinet flöda och tar idiotbeslut som leder till olyckor. Som när jag för några veckor sedan körde förbi en skola på helgen. Visst det är inte 30 på helgerna. MEN det stod en flock med ungar i låg ålder precis vid vägkanten. Så givetvis släpper jag på gasen och sänker hastigheten.. då tutar bilen bakom mig.. kör om mig och tutar, lägger sig framför mig och tokbromsar ett antal gånger. Och gissa vilket kön bilföraren hade? Just det MAN… Inte en jävla tanke på att ungar har noll förnuft och ärligt talat så är nog det värsta jag kan tänka mig att köra på en unge..

    Men visst ja. Jag har bröst så jag kan inte göra en riskanalys..

  2. Liz said, on 24 februari 2011 at 2:05 e m

    Men Gud.

    Blev just utskälld av en lastbilschaufför som låg mig i röven mitt inne i city (jag körde för en gångs skull lagligt, det var för tight om space för att köra normalfart och jag pallade inte sicksacka, för det är en jävla douche-ig manöver) för att jag bromsade för

    1) en buss som körde över i mittlinjen in i mitt körfält bara sådär liksom, varför hålla sig till en fil när man kan ha två liksom och
    2) bromsade igen någon kilometer senare när en overpricead audi avbröt pågående vänstersväng och flög ut rakt framför mig.

    Lastbilschauffören körde om mig, blockerade min väg och gick ur bilen för att delge mig sitt missnöje över mina två inbromsningar, som båda hade slutat med kollision annars. Att han själv kör ett 25 meter långt, tungt fordon och limmar sig fast i min lila volvoröv bidrog inte alls till någon risk överhuvudtaget, bara jag ger fan i att bromsa liksom.

    Det bör också tillgäggas att såväl bussen med trottoarkantfobi som den obeslutsamma audin framfördes av män.

    Och att varenda gång någon sicksackar från vänsterfil till avfart framför en på motorvägen är det alltid uteslutande samma typ. Man 30-40 med bilbarnstol bredvid sig.

    Men det är väl det som RC betraktar som ”att testa gränserna”. Well, demolitionsderbyt är thattaway, testa där vetja. Idioter.

  3. Ina said, on 25 februari 2011 at 4:01 f m

    Jag blev faktiskt så arg att jag mailade honom. Jag kör bättre bil än alla män jag någonsin träffat i hela mitt liv. Inklusive min man som senast i januari åkte av vägen. Och min far som sitter och tittar bakåt när han kör. Och min bror som kör ryckigt och därmed osäkert. Jag har alltid haft en naturlig fallenhet för att framföra fordon och söka av trafikpanoramat och jag VÄGRAR att överhuvudtaget acceptera att någon säger att en man skulle köra bättre än en kvinna. Vissa män kör bättre än vissa kvinnor – och vice versa. Svårare än så är det väl inte.

  4. Ninde said, on 25 februari 2011 at 11:08 f m

    Men snälla Msn00b, karln har ju helt rätt när han säger att män kör bättre än kvinnor. Om man med ”kör bättre” syftar på hur många man lyckas köra ihjäl i trafiken..;)

  5. msn00b said, on 25 februari 2011 at 11:15 f m

    150 poäng per skalle, dubbelt för pensionärer och folk med barnvägn? 😛

  6. Ninde said, on 25 februari 2011 at 11:38 f m

    Ha ha absolut! Fast just själva barnvagnarna och rullatorerna bör man i görligaste mån undvika att toucha med bilen. Det kan bli så tråkiga repor i lacken då..;)

  7. royal said, on 10 mars 2011 at 11:44 e m

    Tycker båda inläggen visar på könens brister.

    Rätt värdelösa, meningslösa inlägg. Tyvärr får den ena betalt.

    • msn00b said, on 11 mars 2011 at 7:55 e m

      ok, men nu blir jag nyfiken! Kan du inte utveckla ur du menar? Jag säger alltså inte emot men när du väjer just orden värdelösa och meningslösa så känns det relevant att veta varför

  8. royal said, on 12 mars 2011 at 3:00 f m

    Collin resonerar så här, vilket jag tror du oxå ser logiken bakom…samt bristen i den.

    Män i förhållande till kvinnor utsätter sig för större risker => Män får större erfarenhet av att bedöma risker, samt får större erfarenhet att hantera farliga situationer snabbt=>Män blir då bättre på att bedöma risker, samt blir bättre på att hantera de farliga situationerna. Så långt är det hela logiskt och klarsynt.
    Bristen i resonemanget blir ju såklart att det handlar inte om att ta sig från A till B, ta så många risker man kan och skada så få som möjligt. Det handlar ju om att ta sig från A till B utan att skada någon alls.
    Till hans försvar har han ingen agenda, ingen förändring han vill uppnå genom att skapa debatt. Artikeln noll i värde för läsaren och är värdelös (för läsaren i detta fallet mig). För Robert däremot ger det ett visst värde. Han har byggt hela sin karriär på att säga liknande saker i syfte att synas och skapa debatt. Hans stora sak är ju annars att alla skattepengar skall läggas på stockholms infrastruktur och norrlänningarna kan åka skoter eller skidor. Allt med liknande argument och bristande logik.

    Den andra artikeln handlar som vanligt om att ”fan vad det är fel på alla andra som är könssteriotypa” och inte om hur löser vi detta, vilket gör den utan mening.
    Min mening är: Det är naivt att tro att vi skulle påverkas mindre av våran omvärld om vi töjer på gränserna så alla kan använda alla plagg. Själv har jag haft rosa i omgångar sen Miami Vice gick på tv, just nu har jag 1 ticha, 1 piké och 1 skjorta i den färgen. Det är en ickefråga då det är val jag gjort genom just påverkan. Som alla andra val jag gör. Alla.
    Efter att ha läst om inlägget ber jag att få göra en pudel. Det finns en mycket bra poäng i gräddresonemanget. Men hon glömmer följande. Som grupp funkar det så här: Kvinnor tar och har alltid tagit ett mycket, mycket, mycket, mycket större ansvar när det gäller barnuppfostran och inköp av kläder. Det är inte bara så att ni redan har bollen, det otäcka könet är inte ens på plan.
    Alla är rädda för förändring, därför kan ni inte enas och förändringen sker inte. Ingen studs i dojjorna alls. Man racklar ner på varandra ”förändra världen” säger ena gruppen ”förändra närområdet” säger andra gruppen.
    Men allt ovanstående har inte ett skit med att göra att man väljer att låta bli att förändra övriga världen. Det är inga antingen-eller val. Det är bara val. Gör allt, gör inget, gör något men bråka inte om rätt eller fel. Det leder i bästa fall till ingenting.

    • msn00b said, on 12 mars 2011 at 11:33 f m

      jag skall svara alldeles alldeles snart, skall bara iväg och vara dryg mot en bilförsäljare först .D

  9. royal said, on 12 mars 2011 at 3:07 f m

    för övrigt har jag uttryckt mig väldigt konstigt… 🙂


Lämna en kommentar