Ms. N00b

När man blir sådär glad och generad på samma gång

Posted in Uncategorized by msn00b on 20 december 2010

Jag fick ju ett körsbär av fina Felicitas, det var ett litet tag sedan och jag har inte riktigt haft tid eller inspiration över för bloggen men är inte desto mindre tacksam och smickrad för hennes enormt fina motivering

I utmärkelsen ingår fyra to-do’s

  • Tacka den du fick den av
  • Kopiera utmärkelsen till din blogg
  • Dela med dig av tre saker du gillar till dina läsare
  • Skicka utmärkelsen till fem bloggar du tycker förtjänar den

Tre saker jag gillar hmm… well…

1) En sak jag verkligen gillar och som jag snubblade över häromdagen är LHC, eller ”The Long Hair Community” ett forum som samlar en mängd information angående alternativa sätt till hur du kan ta hand om ditt hår som inte inbegriper en mängd kemikalier utan en stor dos sunt förnuft blandat med andra människors erfarenheter. Det jag gillar mest är att alla medlemmar kategoriserar sitt hår utefter ett flertal på förhand bestämda kriterier så att man enkelt kan se hur andra med samma typer av (problem)hår har testat sig fram till vad som funkar för dem.

2) En annan sak jag tycker mycket om är C.J Cherryhs böcker. Det är en författare som inte är så känd i Sverige men som fått emotta en mängd priser och är fantastiskt begåvad. Inte nog med att hon på ett mycket intelligent och fångande vis bygger upp ett flertal universa och storylines som i princip är omöjliga att lägga ifrån sig, hon blandar  in historia, sociologi och beteendevetenskap och dessutom en mängd naturvetenskapliga teorier och ett lingvistiskt förhållningssätt på ett vis som är helt oemotståndligt för en sci-fi/socialpsykolog/språk – nörd som mig. Som glasyr på kakan är människan dessutom rolig. Awesome I tell you.

3) En tredje sak som jag är smått besatt av är tanken på att jag och A i vår skall ta dykarcert, vi dök tillsammans för första gången i somras på Cypern och jag kan knappt hålla mig tills dess att jag får lov att dyka igen. Att sjunka ner under ytan och hänga där, var en grym känsla. Det var, för att använda ett jäkligt corny uttryck, som att komma hem. Istället för att få den adrenalinrush som alla hade pratat om (och som jag helt ärligt bävade lite inför, jag är den typen av människa som gärna håller folks grejer på marken när de åker berg och dalbana, rädsla är just rädsla och inget annat för mig) så kände jag mig trygg, lugn och fullkomligt tillfreds med tillvaron. Lätt något av det bästa jag gjort. Dock blir det inga hajdyk för mig, jag är helt nöjd med att simma med sköldpaddor och titta på småfisk och koraller.

Så är vi framme vid det roliga! Fem bloggar jag anser förtjänar den här utmärkelsen! Felicitas hade normalt sett varit med på min topplista men så om jag förstår det så får man inte lov att lista den som redan gett dig utmärkelsen.

Ninde – För att hon skriver så jämrans bra, kombinerar karriärsliv, privata funderingar, politiska iakttagelser och sarkastiska anmärkningar på ett härligt sätt. Dessutom är hon smart och rolig!

Liz – La Diva. Smart, ambitiös och rolig i en snygg lyxförpackning. Min dagliga dos av dryghet och en kär vän.

Trasselkvast – smartass med humor och självdistans (börjar vi se ett tema här?), bloggar om livet på landet och allt mellan himmel och jord

Ravenna – skarp iakttagelseförmåga i kombination med en gnista och politisk drivkraft, dessutom är hon himskans trevlig!

Serafim – Smart, sarkastisk  OCH hästtjej. Helt omöjligt att inte tycka om det man läser.

6 svar

Subscribe to comments with RSS.

  1. Serafim said, on 20 december 2010 at 8:58 e m

    ÅH! TACK!!!

    • msn00b said, on 20 december 2010 at 8:59 e m

      Well earned🙂

  2. Ninde said, on 21 december 2010 at 12:31 e m

    Åh tack honey! Blir extra glad när berömmet kommer ifrån ngn jag respekterar så mkt som dig! Kram

    (ska uppdatera snart)

  3. Anna said, on 21 december 2010 at 9:27 e m

    Gulle dig!

    Ska blogga detta imorgon om jag hinner. ^^

  4. Flippan said, on 05 januari 2011 at 11:50 f m

    Man tackar =) Nu är jag usel på att förvalta sånt här vidare, men det uppskattas.

    • msn00b said, on 06 januari 2011 at 2:04 e m

      Goodie, för det var typ tanken🙂


Kommentera

