Ms. N00b

Insikter man får

Posted in Uncategorized by msn00b on 26 november 2010

 

Mycket av det jag gjorde när jag var liten … jag liksom bara gjorde dem, inte för att de var så vansinnigt roliga att göra utan mest baraföratt, för att det var så, för att man skulle det. Var det så för er med?

Som skidåkning, jag vet inte om jag tycker att det är så hysteriskt kul egentligen (man fryser, pjäxorna sitter alltidalltidalltid fel på mina ankfötter, man fryser ännu mer, man spenderar mer tid i liften än åkandes – fast varmchoklad och renklämma på after-skin är ju gott.) lik förbannat tänker jag mig att hell, det är ju vinter, man kanske skulle sticka norrut någon vecka? Åka lite skidor?

När jag var liten åkte vi alltid till Storlien; min familj och så två familjer till. En av familjerna hade barn, ett av barnen var i min ålder så vi blev kompisar. För på den tiden så räckte det liksom med att vara typ lika gamla, det var liksom det som var kriteriet. Om det kom fler ungar till hotellet så blev vi kompisar med dem med. Mkt okomplicerat.

Jag inbillar mig att jag ställer högre krav på livet idag, att jag väljer vänner av andra anledningar än att vi är lika gamla och att jag gör det jag gör för att jag verkligen tycker är roligt. Men jag hamnar ganska ofta i diskussion med andra när de gör saker baraföratt. Som att diska t ex, eller tycka att det är ok att betala för hämtmat men det är inte ok att betala någon för att städa och tvätta hemma hos en. Som om det betydde något att man gör det där själv, som om man är en lite sämre människa och framförallt en sämre kvinna om man inte tycker det är roligt att städa/tvätta/fejja/plocka/pynta. Jag känner på allvar kvinnor som städar innan städhjälpen kommer för att ”det inte skall se så grisigt ut”.

Varför sitter det så långt inne de där sakerna man gör baraföratt, för att detärsådetskallvara, eller ännu värre för att  detärbarasådetär.

Vi har ju faktiskt möjligheten att göra aktiva val.

3 svar

Subscribe to comments with RSS.

  1. Anna said, on 26 november 2010 at 1:20 e m

    Städar du inte själv måste du lämna tillbaka brösten! ^^

    • msn00b said, on 26 november 2010 at 3:30 e m

      Helvete då, A kommer bli så…besviken. (Fast städerskan/Städerskans man blir nog glad, hon borde ju i så fall få extra stora. fast om det är en manlig städare så är det ju lite kört, manboobs är ju inte så snyggt liksom)
      Fast mina tuttar sitter nog säkert ett tag till iallafall, sålänge jag är hemma på dagarna vill jag inte ha någon här, när jag börjar jobba däremot då… 🙂

  2. Swede said, on 07 december 2010 at 4:49 e m

    Brrrr

    jag skall åka skidor
    i tre dagar
    i Dalarna

    vi har afterski tema på hela helgen

    det kallar jag aktiva val


Kommentera

