Ms. N00b

Nejmen vi gör väl såhär istället

Posted in Uncategorized by msn00b on 24 november 2010

Change of plans, det blir inte alls någon flytt, orkar inte, vill inte, skit sak samma.

 

Om en liten stund skall jag ta hunden ut till hundgården och göra det som gör snå hundar lyckligast i hela världen nämligen: Släppa henne lös i nysnön. Men först roar jag mig med att titta på bilister som tror att det fortfarande är en bra idé att gasa hårt och göra tvära svängar (gärna gasa hårt i svängen, på ettans växel) och inte skulle kunna motorbromsa även om de lyckades räkna ut hur man gör.

Och ja, jag vet att jag bara haft körkort i ett år men jag får mobba folk iallafall. Så det så.

7 svar

Subscribe to comments with RSS.

  1. /K said, on 24 november 2010 at 11:40 f m

    Det gläder mig att du är kvar!
    Och om usla bilförare; dom som kör om i _mycket_ hög fart, inte håller avstånd utan absolut _måste_ ligga alldeles bakom en…dom är tamme fanken värst!
    /hon som haft körtkort en halv livstid

  2. msn00b said, on 24 november 2010 at 1:28 e m

    haha, jag mailade precis dig! Kul att du hittade hit igen så snabbt! Och jo jag vet, min stora skräck är ju de där som itne räknar med längre bromssträcka, särskilt när man ser att deras däck ser ut som korvskinn…

  3. Ninde said, on 24 november 2010 at 1:41 e m

    Som såna där taxichaufförer som tror att gasa/bromsa/gasa/trumma med fingrarna på ratten är en okej körstil…

    • msn00b said, on 24 november 2010 at 2:44 e m

      menellerjävlahur!

    • divafabulous said, on 24 november 2010 at 2:55 e m

      Jag föredrar gasa.bromsa.gasa.låsa dörrarna inifrån.gasa.gefingret.gasa.vrålaobsceniteter.gasa, men helt allvarligt, 35 min kö längs en enda gata (den är 400 m lång enligt google maps) med några få snöflingor på marken på väg till jobbet är bara inte ok.

  4. msn00b said, on 24 november 2010 at 3:21 e m

    Jodå en offensiv körteknik kan ju funka om trafikläget tilllåter det, men på halt underlag? Nja.

    Däremot håller jag med dig om att det är skrattretande att folk är så illa förberedda varenda jävla år att det blir totalt trafikkaos efter några få flingor, bara här i min lilla korsning utanför fönstret har folk farit som biljardbollar hela dagen. Jag fick, helt allvarligt, gå ut och parkera om bilen för att folk inte skulle glida in i den när de försökte manövrera i kurvan och den är fan inte skarpare än man gör den.

    De fick ju gärna sanda vägarna också…

  5. Anna said, on 24 november 2010 at 4:06 e m

    Brukar susa fram som en liten ettrig fartdåre i min knallgula bil (i alla fall på landsbygden), men sånt här väder har till och med jag respekt för…


Kommentera

