Ms. N00b

Min hund är smartare än vissa bloggläsare

Posted in Uncategorized by msn00b on 18 oktober 2010

Ganska ofta fascineras jag av kommentarsfälten hos Kenza, Blondinbella, Katrin Zytomierska  etc. Dessa människor som urskiljningslöst slår omkring sig, kritiserar, rackar ner på, gärna i samma andetag som de beskyller blogginnehavarna för att vara mobbare.

 

Jag fattar inte, alla kan ju inte ha blivit tappade med huvudet före som små?

 

På tal om något helt annat. Älskad hund har lärt sig att *trumvirvel* låsa upp dörren. yes really. Hon klipper till låsvredet, trycker sedan ner handtaget och öppnar således ytterdörren. Vallhundsbeteende let me tell you…satans problemlösande pälsklingar. Oh well she’s no match for my Assa 2000, jag får helt enkelt koppla ur vredet till låset men alltså skräcken, SKRÄCKEN när grannen ringde i förrgår natt och berättade att de hade hittat henne lös i trappuppgången.. fy fan. Jag är så glad att det var ”rätt” grannar som hittade henne eftersom de har hundvana. En panikslagen schäfer i en trappuppgång är inte helt lätt att hantera. Att vi nu tydligen får börja om från scratch med ensamträningen är en annan femma. Jag fattar inte, hon har inte så mycket som gnällt vid en stängd dörr på över ett år, hon sover ju alltid när vi är borta. Inte var vi borta särskilt länge heller så varför fick hon för sig att bryta sig ut nu?

 

Kommentera

