Ms. N00b

Ja, jag läste aftonbladet. Idag igen.

Posted in Uncategorized by msn00b on 13 augusti 2010

Wendela – aftonbladets sektion som inte fick heta ”kvinna” längre eftersom man också ville attrahera manliga läsare. Jomentjena, då var ju fucking WENDELA ett jättebra namnval. Verkligen.

Men nog om namnet, låt oss fokusera på innehållet istället. Idag tipsar WEEEEEEEEEEENDEEEEEEEEEELA om hur man kan skapa närhet och intimitet i en relation. De föreslår bl a att man skall:

1) Bestäm ett vanligt förekommande ord (till exempel värme, natt, sovrum, grädde) och bestäm att varje gång det ordet dyker upp i konversationer ska ni röra vid varandra. Det enda jag kan se framfr mig är hur man råkar använda ordet när en står i duschen och en diskar  tänker ”aj jävlar – beröring var det ja!”  slänger sig handlöst ut till som partner, halkar på vägen och slår ut tänderna på stengolvet i hallen.

2)Duka med finporslinet och tänd ljusen. Det spelar ingen roll om ni äter köttbullar och snabbmakaroner – det är stämningen som gör det. Så köp med dig en tulpanbukett från mataffären, sänk belysningen och sätt på några romantiska låtar. Ni kan till och med ”glömma” besticken så får ni en anledning att mata varandra. Hörde jag matkrig?

3) Medan maten står på spisen bjud upp din partner till dans i vardagsrummet. Sätt på en Marc Anthony-skiva och skaka dina lurviga mot hans i femton minuter. Det finns inget intimare än en ömsint dans tillsammans, höft mot höft. ok för det första, i har gasspis, att lämna maten på spisen är något riskfyllt. 2) Marc fucking Anthony? 3) Ömsint dans? Jag kan komma på få saker som skulle kännas lika onaturligt som att jag och A skulle dra en spontantryckare till Marc Anthony innan middagen.

4)Tänk en gång extra innan du tar på dig mjukisbyxorna och munktröjan inför er filmkväll. Som du säkert anar är slapparkläderna inte receptet på en het natt. Satsa i stället på något lite mer spännande men som fortfarande är bekvämt. En figursydd t-shirt utan bh under är bra mycket sexigare. Ursäkta, var kom den heta natten in? Jag trodde vi skulle kolla på film?

5) När ni slappar i soffan framför tv:n passa på att gosa. Ge varandra fotmassage framför Rapport eller vila huvudet i hans knä medan han masserar ditt huvud. Rapport? jo för det är ju så avslappnande att ta del av börskurser, räntelägen och krig, en intim stund. Verkligen.

6) Vet du om att din darling har en tuff arbetsdag, ring en restaurang eller ett café som kan leverera den där latten eller mellanmålsmackan som du tror att han behöver. Skicka ett mejl eller sms och berätta att efterrätten väntar hemma. Mm skitbra idé.  Ställ krav på stackarn att när han väl kommer hem från sin helvetiska dag på jobbet då jävlar skall han prestera hemma också.

7)Glöm pussarna i förbifarten. Gör varje kyss blixtrande och nervkittlande – öm och fuktig och minst tio sekunder lång. Ok så det här skall alltså föregås av någon form av förhandling när man bestämmer regler för framtida pussar? Skitsexigt. Det kommer ju kännas spontant och romantiskt.

8) Gör det till ert uppdrag att utforska området där ni bor. Varje gång ni lämnar hemmet tillsammans, leta efter ett litet gömställe – en mysig parkbänk eller krypin bakom ett träd – där ni kan mysa ihop. Ett krypin bakom ett träd? WTF?

9)Skicka jag-vill-ha-dig-brev till din partner med snigelpost. Börja med att berätta exakt vad du tycker om med din partners kropp. Att få brev på posten är mycket mer romantiskt och spännande än e-post. Och be till gud att du är på samma humör när posten äntligen levererar brevhelvetet 5 arbetsdagar senare.

10) Nästa gång din man kliver ur duschen ta tillfället i akt att raka honom. En upplevelse som garanterat får er båda att stanna upp i vardagsstressen på morgonen och ro om varandra. Han kommer garanterat gilla att du tar kontrollen med rakhyveln. I förbifarten då eller? Jag kan se det framför mig, A blind som en fladdermus kliver naken ur vårt badkar med extra hög kan och TADAA där står jag med ett rakblad. Jag vet inte om ”gilla” verkligen är rätt ord för vad han skulle känna just då.

11) Sno Sportbilagan innan din partner får syn på den och lova lämna tillbaka den efter att du fått vad du vill ha och lusten stillats. Mm för jag kan komma på många killar som hellre läser sportbilagan än har sex. Inte.

12) Se till att middagar blir jobbfri och bara fokuserar på er. Prata om nästa semester, senaste biofilmen eller era vänner. Men tråkigt jobbsnack hör inte hemma under middagen! Påminn varandra om jobb kommer på tal. Ok så det är alltså inte ok att ventilera med sin förmodade partner och bästa vän för att be om råd eller en annan synpunkt? Det låter ju…sunt.

13) Nästa gång din partner reser bort låt dina snyggaste underkläder slinka ner i hans resväska. Se till att de är lätt parfymerade så att han känner din doft när han packar upp sin kläder på hotellrummet. När hemresedagen kommer kan han knappt bärga sig. Om han är fjorton jordsnurr gammal och gillar parfym då vill säga. Om inte så kommer han nog mest undra hur det kommer sig att du har parfym i underlivet och dessutom envisas med att stinka hela hans resväska också.

14) Beröm varandra och lyft fram varandras bra egenskaper inför andra. Presentera din partner genom att till exempel säga ”Det här är min fantastiska pojkvän” eller ”Träffa min underbara flickvän”. Det kommer garanterat att pirra till lite i maggropen, när du får komplimanger då du minst anar det. Mm för det blir ju inte märkligt alls på promenaden när man stöter på sin chef som man inte känenr så väl att plötsligt bli extremt känslosam och börja hojta personliga komplimanger till sin partner. Jättenaturligt och bekvämt för alla inblandade faktiskt. Eller inte.


8 svar

Subscribe to comments with RSS.

  1. Drottningen said, on 13 augusti 2010 at 12:50 e m

    Jag läste halva första punkten, och nu har jag tappat bort livslusten. Ahhhhhh!!

    • msn00b said, on 13 augusti 2010 at 2:29 e m

      Men ellr hur?! Konstlat, märkligt och krystat de luxe!

  2. Anna said, on 13 augusti 2010 at 4:40 e m

    Jag testade att skicka med ett par trosor (dock ej parfymerade, det vore elakt att alla hans tillhörigheter skulle lukta kvinna i en vecka) när sambon åkte bort en vecka. Han upptäckte dem efter tre dagar. Nu dras jag dock med samma problem som punkt nummer nio… är jag fortfarande på humör en vecka senare? Och dessutom problemet från nummer 6 – kommer han att orka sätta på mig det första han gör efter att ha varit ute och rest i en vecka, eller kommer han snarare känna sin tvungen att göra det bara för att…

    Hmmm.

    (Och ja, vi läste båda artikeln och jag skickade med dem mer som ett skämt.😉

  3. Anna said, on 13 augusti 2010 at 5:34 e m

    Ps, tycker att tipset om parfymerade trosor i resväskan är extra kul, för om man vänder på det… vilken kvinna vill när hon är ute och reser hitta pojkvännens kalsonger nedsprutade med AXE i sin resväska?!?

    Typ…. nä.

    • msn00b said, on 13 augusti 2010 at 6:29 e m

      Hehe alltså jag hade kunnat göra det på samma sätt, typ för att jävlas eller med glimten i ögat😛 Risken är dock hög att han precis som din kille hade hittat dem efter att halva veckan gått. Alternativt att han hade råkat hala fram dem ur ryggsäcken på något möte av misstag när han skall ta upp något annat.
      Dni observation angående AXE kallingarna är ju bara klockren!

  4. Mitra said, on 13 augusti 2010 at 7:55 e m

    Alltså guuud jag dör av skratt här borta!

    Krypin bakom ett träd..wtf indeed, och varje tjej jag känner skulle lacka UR om det stank av herrparfym bland hennes kläder i resväskan, no?

    Ok, och en fråga..”figursydd t-shirt utan bh”.
    T-shirt….figursydd?? Vart hittar man såna? Att lämna in dem hos sömmerska känns ju lverkurs t o m på 50-talet. F ö verkar det ju onekligen som ett mindre smickrande koncept att ha på sig figursydd t-shirt om man väger över 60 kilo och inte är i kanonform..?

  5. msn00b said, on 13 augusti 2010 at 11:40 e m

    Hehe
    *väger typ 70 kg och ganska ofta lite till*

  6. msn00b said, on 13 augusti 2010 at 11:51 e m

    Men alltså ju mer jag tänker på det, handlar inte det mesta på listan om att tjejen skall visa killen att hon också kan bli kåt? Att hon liksom ska ”kräva” sex? Slåss vi alltså fortfarande med uppfattningen att kvinnor inte egentligen gillar sex och att vi liksom måste få oss en lista med punkter till livssom förklarar för oss att om vi her mer sex blir relationen mer intim?

    Eller är jag trött och snurrig och övertolkar?


Kommentera

