Ms. N00b

potejto potaaaaato

Posted in Uncategorized by msn00b on 05 augusti 2010

På tal om att uppsatsa sig ner i diket.

Jag läser blondinbellas blogg ganska ofta och på senaste tiden har jag sett oroväckande tendenser. Hon bakar och lagar mat, har det städat hemma och nu ser jag tillrågapåallt att hon har en crisp linneduk på sitt matbord, ett välstädat kök , går och tränar ofta och dessutom driver typ en miljon projekt samtidigt. Ok hon har en städerska but still.

Jag kommer inte ihåg sist jag bakade. Oavsett hur mycket jag städar är det alltid hundhår överjävlaallt  och ptja… i teorin har vi ett köksbord men det funkar mer som köksö om jag skall vara ärlig och anledningen till att det inte ligger en linneduk på det där bordet/köksön är att den hade sett fin ut i ungefär en halv sekund och sedan hade det inte varit en fin duk längre. Det hade varit tvätt. Jag tycker att det är jobbigt att gå och träna och när jag driver en miljon projekt samtidigt så ser jag fan inte sådär trevlig ut.

Så vad är det jag försöker säga? Att jag missunnar blondinbella något? nej inte ett dugg. Jag tycker hon är en grym inspiration och förebild på många sätt.

Jag är bara så grönjävligt avundsjuk på den där städerskan som jag inte riktigt kan motivera för mig själv att skaffa sålänge jag studerar.

7 svar

Subscribe to comments with RSS.

  1. Anna said, on 05 augusti 2010 at 6:26 e m

    I samma stund som det skaffas hus… då blir det städhjälp. ffs liksom, vi jobbar/pendlar båda två, är borta typ 9-10 timmar om dygnet och har bättre saker att lägga fritiden på än att städa.

    Mer hemhjälp åt folket.

  2. msn00b said, on 05 augusti 2010 at 7:50 e m

    Indeedy! Och samma här, kan jag slippa städa och dessutom skapa en jobbmöjlighet så anser jag det vara en mycket god gärning och egennytta i en och samma smäll. Så ber vi en liten bön att RUT-avdraget inte försvinner i o m valet…

  3. Liz said, on 05 augusti 2010 at 9:03 e m

    När du behöver en, let my people call your people darling🙂 Liza fixar🙂

    • msn00b said, on 05 augusti 2010 at 10:07 e m

      i love you.
      and your ppl

  4. Ninde said, on 09 augusti 2010 at 1:33 f m

    Mm. Lite inne på det där med städhjälp själv. Även om jag är lite kluven…

  5. msn00b said, on 09 augusti 2010 at 8:50 f m

    Nu blir jag nyfiken i en strut, kluven hurdå?

  6. Ninde said, on 09 augusti 2010 at 10:46 e m

    Inte helt bekväm med tanken att ha någon annan städandes chez moi. .Lovar att utveckla det där i ett inlägg. När det blir aktuellt. Dvs rätt snart..


Kommentera

