Ms. N00b

varför kan inte kategorin ”övergivna hus” finnas på hemnet?

Posted in Uncategorized by msn00b on 04 augusti 2010

Missförtå mig inte, jag älskar området vi har flyttat till. Jag älskar vår lägenhet.

Men jag vill ha hus. Med trädgård. En trädgård att hänga en hängmatta i, och ha bärträd, bärbuskar och annat krafs i.(Att jag inte komemr vilja ha hus när det är dags att skotta garagejävlauppfarten eller när alla bären ruttnat och ligger på marken i stora getingkravlande högar hör inte hit – capisci?)

Näväl, surfar mig lite på hemnet såhär i mellanmålspausen. Hittar gölligt hus. Gölligt litet hus med trädgård och i vårt underbara område. Klickar mig lite på länken. För att få reda på lite mer och noterar att hushelvetet bara har 45 m2 boyta. Oh well. Ungefär där fastnar mina ögon på utgångspriset.

2.2 mille.

I utgångspris.

för

45 m2 boyta

Jag vill ha ett hus på minst 100m2 i samma område men på ett bättre, mer avskilt läge.

Vahette-re…Vahette-re…? Rövknullad! Ja så heter det!

6 svar

Subscribe to comments with RSS.

  1. Anna said, on 04 augusti 2010 at 1:05 e m

    looool låter som ett riktigt fynd. Säkert renoveringsbehov dessutom. =)

    Dreglar på hemnet själv (sambon måste bearbetas tidigt så att han är van vid tanken när det väl blir dags om något år eller två – han växte upp i hus som hans föräldrar byggde från grunden så hans bild av husboende är lite skev).

    Själv hittade jag just på hemnet ett riktigt dregelobjekt… 1,4 mille, 200 kvadrat, nära stan (typ 7 km bort), stor tomt… wtf liksom. Måste vara det ”lantliga läget” som drar ner priset.😉 Säkert granne med någon bondes gödselhög eller något.

    • msn00b said, on 05 augusti 2010 at 9:20 f m

      Men ohh! Eller bara någon som inte förstår bättre eller har snorbråttom att sälja? Åk och titta! Även min kära sambo har en något skev bild av att ha hus meeeen han börjar tina upp så smått nu🙂

  2. Liz said, on 04 augusti 2010 at 10:23 e m

    Huuuu. Vattenräkning, uppvärmning, sophämtning, trädgårdsskötsel och gud bevare…. reparationer av typen det är -30 och värmepannan har begått seppuku. Jag får ont i den ekonomiska ändalykten vid första tanken på hus…. Däremot hade jag inte sagt nej till en lgh med köksö och matsal, och kanske liten jacuzzi🙂

  3. msn00b said, on 05 augusti 2010 at 9:26 f m

    hahaha och jag känner tvärtom🙂 Uuu för grannar vägg i vägg, lite förvaring, att inte kunna göra om fasaden, behöva gå i trappor, behöva vara tyst i trappan, inte kunna dammsuga efter vissa tider, leta parkering, inte ha garage, dela tvättstuga, bostadsrättsföreningars regler om handdukstorkars vara eller icke vara, bristen på fungerande öppna spisar och insynsskyddade trädgårdar för att inte tala om människor i stil med duuuuu, du med huunden!🙂
    Two ppl – two views🙂

  4. plasmider said, on 05 augusti 2010 at 11:16 f m

    Ha ha ha, eller så gör man som jag och har 3 gårdar på sitt samvete. Jag tycker inte att det är avskilt nog här, gamla gården är lagom. Ibland kanske lite i hemlighet så drömmer jag om en stor vindsvåning på Linné, nära till stan och hemkörning om man nu inte orkar gå utanför porten. Slippa skotta snö och klippa gräs. Fast då ska jag på sin höjd ha en katt, lite svårt att knö in kossor, hundar och hästar på balkongen.

  5. msn00b said, on 05 augusti 2010 at 1:39 e m

    Men erkänn du hade försökt? Jag kan se framför mig hr du odlar hö i balkonglådorna😛


Kommentera

