Ms. N00b

Under ytan

Posted in Uncategorized by msn00b on 27 juli 2010

Hemma igen och det känns liksom, vemodigt.

Pratade halva natten, drack vin, åt ost, åt fisk. Åkte på loppis (varav två var minst sagt …loppiga), antikvitetsshoppade, turistade, badade (Läs: trotsade algerna).Och ständigt detta prat. Om allt om mams och paps och mig och dem och allt mellan himmel och jord inemellan.

Familj är kostigt på så vis. Man känenr varandra, vet så mycket och ändå så litet. Nästan ingenting.

Uppriven och hel på samma gång. Av att förklara och se sammanhang, få nya frågor och nya insikter. Jag konfronteras med mitt eget vuxna jag mot bakgrundljus av det barn jag en gång var.

jag gillar ta mig fan den jag blivit.

2 svar

Subscribe to comments with RSS.

  1. Ninde said, on 31 juli 2010 at 12:16 f m

    ”Jag gillar ta mig fan den jag blivit” *imponerande applåder. Hoppas kunna skriva samma sak. Nån gång..:)

  2. msn00b said, on 04 augusti 2010 at 12:41 e m

    You should🙂


Kommentera

