Ms. N00b

tweed är ju faktiskt ganska snyggt

Posted in Uncategorized by msn00b on 22 juli 2010

Så har jag avslutat uppsatsen jag svettats över de senaste dagarna. På en onsdag minsann när det inte är inlämning förrens på söndag. Gott om tid att låta den ligga och gro i bakhuvudet om det nu skulle vara något jag vill förändra. Det gillar vi.

Har nu gett mig i kast med nästa uppsats och slås av insikten att det nog är lite av ”den galna professorn” över mitt agerade härhemma.

Post-its överallt, kaffekoppar på de märkligaste ställen och så jag då, mitt i alltihop, i varierande grad av påkläddhet, muttrandes för mig själv. Papperhögar överallt och 19 sökfönster uppe samtidigt .Med en banan i ena handen, glasögonen blanserandes på nästippen, vandrandes runt, runt i vardagsrummet samtidigt som jag automatiskt tar ett kliv över hunden utan att lyfta näsan från böckerna.

Jag är inte det minsta sugen på att börja arbeta i näringslivet igen, jag vill skriva. Jag vill förkovra mig. Jag vill forska.

10 svar

Subscribe to comments with RSS.

  1. lacatte said, on 22 juli 2010 at 1:28 e m

    Äuhm…jag gillar tweed. Den nördiga engelska looken är…ganska mycket jag. I fantasin iaf.

    Och det där ”förvirrad professor”-symptomet du har, det har jag nog i höst…jobba, plugga, familj…Disciplin kommer att krävas. Det tycks du ha? Inlämning på söndag, och du har ett par dagars marginal? Grattis! Vad läser du?

  2. msn00b said, on 22 juli 2010 at 2:30 e m

    Åhhh du skall börja plugga? Grattis! det är något av det absolut roligaste man kan göra!
    Disciplinen lär man sig på vägen, man lär sig att skita i den när det behövs också🙂
    Jag påbörjar sista året på socialpsykologiska programmet nu till hösten och så som det känts det senaste året lutar det åt en master eller en magister efter det.

    Vad skall du läsa?

  3. lacatte said, on 22 juli 2010 at 3:13 e m

    Jag ska börja med företagsekonomi, tyska och marknadsföring. Skulle gärna jobba med marknadsföring men mer åt ekonomihållet, typ utvärdera och maximera marknadsföringen…har en (osund) dragning åt petimeterhållet, petnoga kallar dom mig…men jag hinner ändra mig, det är jag säker på!
    *nörden*

    • msn00b said, on 25 juli 2010 at 9:32 f m

      Att vara petnoga är en bra egenskap! Och jag tror att det är en strategisk slice av marknadsföringen du ger dig på🙂

  4. Anna said, on 23 juli 2010 at 1:57 f m

    Men se där, BRA jobbat!🙂

    • msn00b said, on 25 juli 2010 at 9:33 f m

      Hehe tackar🙂 Hördu, skriver du något nuförtiden?

  5. Ninde said, on 24 juli 2010 at 8:09 e m

    You go girl! And by the way.. Har läst din blogg o hejjat på dig men inte kunnat kommentera på ett tag.. (hej datadöd/muppigt brädband unt allmän sommar)

    • msn00b said, on 25 juli 2010 at 9:37 f m

      Sweetie! Jag har saknat dig, välkommen tillbaka! Usch för datordöd, hoppas det är löst en gång für alles nu🙂 Ser fram emot att läsa om dina äventyr🙂

  6. Anna said, on 03 augusti 2010 at 12:34 f m

    nej, det är dåligt med det nu för tiden, alldeles för mycket drama för att kunna få ner något på pränt.🙂

    men snart så =)

    • msn00b said, on 04 augusti 2010 at 7:54 f m

      Looking forward to it🙂


Kommentera

