Ms. N00b

These boots were made for walking

Posted in Uncategorized by msn00b on 20 juli 2010

I mitt alternativa liv så bor jag på Korsika, skriver romaner och lagar mat. Har en takterrass och ännu närmre till stranden än nu. Vandrar vant på kullerstensbelagda gator.

I mitt alternativa liv firar jag sommaren med att ställa stor himmelssäng med myggnät om på takterrassen och sover där. Älskar under bar himmel. Räknar stjärnor när jag inte kan sova.

I mitt alternativa liv kan man bo vartsomhelst eftersom man inte arbetar med sådant som kräver ett kontor. Bra betalt får man också.

Jag tror inte ett dugg på begränsingar. Jag tror däremot på den helande kraften i att rota upp sig själv med jämna mellanrum. Vi föddes med fötter, inte rötter, av en anledning. Jag tror benhårt på att vi ibland måste påminna oss själva om att det är vi som styr våra liv, inte våra liv som styr oss. Annars stagnerar vi, förtvinar och blir inte de vi skulle kunna bli om vi bara inte vore så förbannat ängsliga.

En vacker dag så lever jag precis sådär. Ett litet tag. Tills jag tröttnar och gör något nytt. Någon annanstans.

Just you wait and see.

4 svar

Subscribe to comments with RSS.

  1. Erika said, on 20 juli 2010 at 8:33 e m

    Och jag bor granne med dig.

    • msn00b said, on 20 juli 2010 at 11:13 e m

      hell yes🙂 Jag skriver, du plinkar gitarr och så dricker vi vin mest hela tiden. It’s a date🙂

  2. K said, on 21 juli 2010 at 12:00 e m

    Om du inte redan upptäckt bloggen frenchcreme.blogspot.com, så surfa genast dit.
    Sara bjuder hejvilt på bilder från ett ljuvligt Korsika!
    /K

    • msn00b said, on 21 juli 2010 at 1:30 e m

      jodå den är upptäckt och jag fullkomligt älskar den :-)Men tack för tipset!


Kommentera

