Ms. N00b

Posted in Uncategorized by msn00b on 12 juli 2010

Jag tänker på en kompis till mig. Idag har hon muntlig tentamen, en muntlig tentamen på en internetbaserad kurs helt utan fysiska träffar. För att kunna göra denna tenta måste hon sätta sig i bilen och åka till en stad där vuxenutbildningen hr en lokal med receptionist som tar legitimation på studenten innan studenten kopplar upp sig på websessionen.

Kan någon snälla förklara för mig hur detta är tänkt att vara ”praktiskt och webbaserat”?

Hade det inte varit lättare om hon fick hålla upp sitt leg till webkameran så att läraren kunde ta legitimation? För vad är poängen med att läsa en webbaserad kurs utan fysiska träffar om du ändå måste sätta dig i bilen och åka ett par mil? Kommunen hade kunnat spara in på personal, lokaler, utrustning bara genom att ta till sig vilket fantastiskt verktyg internet faktiskt är. Vi gör våra bankärenden, vår deklaration, och kan rösta via internet. Varför i hela friden skulle inte en kommun kunna ta leg via nätet? Hur hade min vän gjort om hon itne hade en bil? eller bodde 10 mil bort?

Idiotiskt.

4 svar

Subscribe to comments with RSS.

  1. dodgy said, on 12 juli 2010 at 2:12 e m

    Eller så hade skolan hon går på kunnat ta till sig den ”nya tekniken” dom säger sig ha och faktiskt bara ta t.ex. e-legitimation. Case Close. Thems be stoopidz!

  2. msn00b said, on 12 juli 2010 at 2:34 e m

    Indeedy, duger det för skatteverket så kan man ju tycka att det duger för fucking komvux

  3. plasmider said, on 13 juli 2010 at 11:47 f m

    Lägg då även till att det inte fungerade så bra med tekniken, hela samtalet släpade efter eller hackade. Trots allt detta så lyckades jag släpa in ett VG.
    Igentligen så hade jag inte ens behövt en dator då jag har videosamtal på min telefon, jag hade för fan kunnat sitta ute och fiskat samtidigt.

  4. msn00b said, on 14 juli 2010 at 8:20 f m

    Men ja, så galet korkat!


Kommentera

