Ms. N00b

Heeeeeeeeeeeeeeeeere kitty kitty kitty!

Posted in Uncategorized by msn00b on 10 juli 2010

När ens kursare gång efter gång formulerar meningar som är konstruerade på ett sätt som gör att man undrar om hon smakat på flugsvampen i diket så blir man lite ledsen i ögat. Särskilt när man sedan måste opponera på skiten och måste förhålla sig akademiskt kritisk  istället för att bara skriva B A J S med stora bokstäver på uppsatsen som kommentar. Första gången jag läste en uppsats av henne så kostaterade jag att hon måste varit full när hon skrev den men nu inser jag att nä; troligtvis inte, för opponeringen hon slängt in i dag följer exakt samma mönster. Hon förstår helt enkelt inte bättre. Eller så är hon full jämt.

Och jag måste återigen opponera på hennes arbete… det känns som att trampa på en kattunge.

En efterbliven, skabbig kattunge – men ändå.

2 svar

Subscribe to comments with RSS.

  1. Anna said, on 12 juli 2010 at 7:53 f m

    Squish.

    Sånt där är pest, hade också en sådan och vi skulle skicka kommentarerna till andra gruppen i förväg så att de kunde förbereda sig på diskussion. Eeeek.

    Den var dåligt skriven, allting var i fel ordning och det saknades stora delar av uppsatsen (typ slutsatser eller någon form av ”vad ska vi ha den här kunskapen till”-resonemang.

    De hade nämligen så fint kommit fram till att krishantering fungerar bättre om man jobbar mot samma mål. Yay. Känns som jag verkligen behövde läsa 50 sidor uppsats för att få den insikten.

  2. msn00b said, on 12 juli 2010 at 11:58 f m

    Men visst är det hemskt? Jag försöker verkligen anstränga mig för att inte reta upp mig på det, men det stör mig at jag skall behöva lägga min tid på att göra en god akademisk opponering på en uppsats hon själv inte lagt ner fem minuter på. Nu hr jag dessutom läst hennes opponering på min uppsats och well…mina nackhår reste sig bara av hennes språkbruk. Bokstavligen. agens mantra är: ”Det kommer reflekteras i hennes betyg, int mitt. Det kommer reflekteras i hennes betyg, inte mitt”😛


Kommentera

