Ms. N00b

Jag har sagt det förr men det tål att sägas igen.

Posted in Uncategorized by msn00b on 09 juli 2010

Jag hatar människor som tror att det är ok att interagera med min hund utan att kolla med mig först.

Imorse: jag och hund i inhägnad hundgård här i grannskapet. Enter gubbajävel med rullator som går gram till staketet och börjar göra pussljud mot min hund för att få dess uppmärksamhet. (Dessutom samma gubbe som betett sig på samma vis sak när hunden suttit i bur i bakluckan och jag har fått stoppa honom förr när han var på väg fram för att oinbjuden hälsa på hunden.) Så jävla inte ok. Så jag stegar fram och klargör att du, låt bli hunden. Om du vill hälsa på hunden så frågar du mig, ägaren först. Du känner inte hunden och du vet inte vad det är du försöker kalla på. Är du beredd att hantera 30 kilo främmande schäfer om hon faktiskt lyssnar på dig och kommer? Varpå gubbjäveln snabbt som en avlöning tyckte: ”hehe, ja men det är ju stängsel emellan”.

Han slutade flina när jag beordrade ”upp” och med all önskvärd tydlighet visade att hunden bara genom att ställa sig på bakbenen hamnar över staketet med en tredjedel av kroppen.

Och nä, jag är inte orolig för att min hund skall attackera någon men jag är rädd för vad som händer om hon välter gubben och han bryter sin lårhals i tusen bitar. Och jag är rädd för vad som händer om min hund vänjer sig vid att det är ok att främmande mäniskor kallar på henne när hon är lös, för alla människor är inte snälla. Och man ska fan inte sticka in handen till en hund som sitter i bur, ever. Buren är hennes frizon där hon får vara helt ifred.

Kommentera

