Ms. N00b

Ms.N00b badade aldrig i Genesarets sjö

Posted in Uncategorized by msn00b on 02 juli 2010

 

Ganska ofta tänker jag på förlorade möjligheter och hur jag alltid sagt att man aldrig ångrar det man gör, bara det man låter bli att göra.

Är det verkligen så? Om jag gör ett val nu och det sedan blir för sent kommer jag ångra mig resten av livet då?

Jag antar att det är denna fråga som gör att vi alla måste basera våra val i oss själva, för att inte ångra ihjäl oss, för att inte gräma oss tills vi blir gamla och grå. Kanske är det också detta som är den ultimata formen av att vara vuxen, att oavsett konsekvenser fatta beslut utifrån sig själv. Att inte låta sig begränsas av känslor som får distraherar oss när vi fattar beslut, hänsyn till andra och hur man vill att något skall vara snarare än hur det är. Som en rabiat treåring som envist hävdar det är så för att jag vill att det är så. Allra allra oftast så är det ju inte som man vill, allra allra oftast så är det ju på ett helt annat vis som vi får lov att förhålla oss till när vi fattar beslut. Som vuxna och rationella människor; makin’ lemonade out of lemons och allt det där.

Jag är inte ett dugg vuxen och rationell. Jag vill att det skall vara på mitt vis. Jag är inte alls beredd att förhålla mig till att det nu en gång för alla är på ett visst sätt och det får jag acceptera elle ta konsekvenserna av.

Och jag kan fan se det framför mig, hur jag liksom fyller hela livet med små saker att ta hand om istället. Valpar och hundar och marsvin och kaninjävlar och problembarn och varför inte en samling med fucking poslinsfigurer att damma, en pedantiskt skött trädgård med en ilsken hund (som jag kommer hävda är så snäll så) som äter upp traktens barn när de försöker springa mellan trädgårdarna för att leka kurragömma. och fan och hans jävla moster.

Kommentera

