Ms. N00b

Happy birthday to meeee, happy birthday to meeee!

Posted in Uncategorized by msn00b on 29 juni 2010

Inledde födelsedagen med tårta och sång och present 🙂 Vinkade av älskad A när han skulle till jobbet och fortsatte dagen med att säga upp mitt aber till andrahandshyresgäst*

Ahhh

Life is good and I’m a bitch.

Nu: Jobba arslet av mig, fånga lite sol. Njuta av världens bästa födelsedagspresent och se fram emot kvällen 🙂

* Jag föreslog förlängning av kontraktet ett halvår med chans till ytterligare förlängning till ett år, han började skrika och gapa om att han krävde ett år och att han tänkte dra mig inför hyresrätt och hävda sin besittningsrätt och gud vet vad.  Att man får besittningsrätt först efter två år och att han genom att bråka med mig nu får en månads uppsägningstid enligt gällande kontrakt istället för det halvår han hade haft på sig att leta ny lägenhet om han jobbat med mig istället för mot mig verkar han inte ha tänkt på trots att han upprepade gånger skrek att han var ”en intelligent advokat” och att jag minsann inte kunde slänga ut honom ”på bar backe”. Mm skitsmart gubbe lille, att gapa och skrika på mig ger genast effekten att jag vill ge dig vad du vill ha, Yes Siree Bob! Eller inte. Dessutom kan jag inte låta bli att tycka att det är lite roligt att: 1) någon som är jurist kallar sig för advokat trots att det är en skyddad titel (helloooo mindervärdskomplex) 2) En praktiserande jurist inte kan grunderna i avtalsrätt (lycka till med den där advokatsexamen hörru…); nämligen att ingen kan tvingas att ingå avtal mot sin vilja. 3) Han inte verkar tänka på att om han tror att han kan göra detta till en tvist som blir så långdragen att jag riskerar att han får besittningsrätt (som förövrigt gäller gentemot mig och inte gentemot min hyresvärd dvs han kan se sig om i månen efter mitt förstahandskontrakt, den där taktiken funkar bara om det gäller en bostadsrätt) så säger jag helt enkelt upp lägenheten. Well well, stupid is as stupid does.

2 svar

Subscribe to comments with RSS.

  1. K said, on 29 juni 2010 at 3:43 e m

    Grattis på födelsedagen! 🙂
    Ha en härlig kväll!
    /K

    (Och att hantera besvärliga jurister tycks inte vara nå´t problem, så det kommenterar jag inte ens)

  2. msn00b said, on 29 juni 2010 at 10:06 e m

    Tack söta du 🙂


Kommentera

