Ms. N00b

Petitesser

Posted in Uncategorized by msn00b on 27 juni 2010

Ok liten fjantig sak men så sjukt störigt.

Jag hade tvätt-tid 16-20, lade sista tvätten i tumlaren 18:00 och beräknade 2 timmar till att den skulle vara färdig. Är på plats i tvättstugan 20:00 pip.

Då är min tvätt uttagen ur tumlaren och ligger ihopvikt ovanpå. Jag h a t a r när folk gör så.

1) Jag hade tvätt-tid till 20:00 hur jag väljer att disponera den är upp till mig, vill man börja tvätta innan ens tid börjar och låna lite av min så fråga mig, det är inte svårare än så, mitt namn står för fan på tvättbrickan.

2) Ovansidan på tumlaren där min tvätt hade lagts (förvisso torr) är inte precis squeaky clean om vi säger så. Inte nice, inte nice alls. Det är mina sängkläder du lägger där, saker jag pressar mitt fejs mot när jag sover. Jag vill inte ha tvättmedelsrester på dem.

Och eftersom jag är svensk så går jag inte upp och säger till dem, (jamen vad fan skall de göra åt saken liksom, vrida tillbaka tiden?) Däremot tänker jag banne mig låsa tvättstugan under min tvätt-tid i fortsättningen.

Och i sann passiv-aggressiv anda gnälla lite på min blogg 😀

2 svar

Subscribe to comments with RSS.

  1. Anna said, on 27 juni 2010 at 8:36 e m

    Tja, de vek ju tvätten i alla fall. 😉

    • msn00b said, on 27 juni 2010 at 9:10 e m

      Ännu äckligare, främmande folk som tar i min tvätt som jag planerar att ligga naken i = uuuuu


Kommentera

