Ms. N00b

Trams och dumheter

Posted in Uncategorized by msn00b on 23 juni 2010

Igår hade jag tänkt att jag skulle skriva tre avsnitt på min uppsats, det slutade med att jag skrev alla sju och såg sålunda fram emot en lugn dag i solen då jag bara skulle redigera text och sen sitta med lite fix på kvällen.

Nu är klockan tolv och jag har precis lyckats slita isär skrivaren såpass många gånger att den fucking äntligen lyckades börja spotta ut papper, utöver det har jag ptja…inte gjort så mycket alls precis. Pratat i telefon, handlat onödigheter, gått en sväng med knäfern (för er nya: Knäfer = schäfer som trivs allra bäst sittandes i knät) och ptja pillat mig i naveln och sett dum ut mest hela tiden.

Det fick mig att tänka på en sak, det här med oss ”duktiga flickor” och hur vi funkar. Om jag har en att-göra lista och blir klar med den i förväg tror ni jag är nöjd då? Klappar migsjälv på axeln och belönar migsjälv? Oh hell no. Jag lägger till nya punkter på listan istället. Så varför sitter jag här och känner mig kass bara för att jag inte fått något gjort idag? Det är ju helt absurt! jag ligger ju före med arbetet, inte efter! den resterande delen av arbetet sm jag skulle skrivit idag är ju redan klart så vad gnäller jag för?

Nej, dåliga samvete vik hädan! Nu tänker jag läsa ett kapitel i min skönlitterära bok istället, dricka en kopp kaffe och måla naglarna. SEN kan jag redigera text, det är inget måste, jag ligger före. Everything is going to be all right.

Däremot en undran: Hur blev det såhär? Att jag så sällan är nöjd med mig egen prestation? Att jag så sällan tycker att det jag gjort är bra nog trots att jag har högsta betyg på samtliga kurser inom mitt program? Varför denna känsla av att ”jo, förvisso har jag varit ute med hunden, packat upp en massa flyttlådor, skrivit en kick-ass uppsats, handlat, lagat middag, umgåtts med min sambo och dessutom hunnit umgås med människor? Men jag kunde nog gjort mer ändå”. Förvisso är det sjukt praktiskt, jag är en högpresterare och det gagnar mig väl men det kostar ju också.

Operation Ms N00b i sommar: Träna på att vara ledig och inte bara för att jag är utmattad, inte kräva av mig själv att jag skall prestera hela tiden och känna mig isslyckad bara för att jag tar en ledig stund.

2 svar

Subscribe to comments with RSS.

  1. Anna said, on 24 juni 2010 at 2:08 f m

    ring mig =)

  2. msn00b said, on 24 juni 2010 at 8:44 f m

    Sure🙂 men har blivit av med ditt nummer sedan jag bytte telefon 2 ggr på raken, maila nummer? Sinisiew@hotmail.com


Kommentera

