Ms. N00b

Löve is in da air mothafuckas

Posted in Uncategorized by msn00b on 19 juni 2010

 

Så idag är det jag som iklär mig rojalistiskt blått i form av min Matthew Williamsson wrapklänning, mina skyhöga klackar och mitt finaste humör för att sladda in hos Liza om ett par timmar. Champagneglasen är uppställda (Orrefors intermezzo såklart) , serveringsfaten nedpackade (Rörstrands blå eld – anar vi ett tema här?) och jag ämnar vara tant hela dagen lång. Lipa lite till vigselceremonin t ex. Beundra klänningen och i största allmänhet känna att jomen jag vill nog gifta mig ändå för det är fint och roligt att jag inte tror på gud ö h t behöver vi inte blanda in i ekvationen rådhus och domare finns till av en anledning.

Imorgon kommer jag däremot att återgå till min hållning att ärvda ämbeten är ett jävla aber rent ut sagt. För att inte tala om att det är så galet sjukt och bakåtsträvande att när kungen gifte sig så blev Silvia drottning men Daniel kommer aldrig bli kung för då riskerar han att överskugga Victoria, hon är ju en liten flicksnärta gudbevars henne behöver vi ju skydda så att den naturliga auktoriteten i att ha en snopp inte överskuggar henne. Att jag tycker det är fördjävligt att kungen inte förlorar körkortet när han kör för fort, han riskerar andra människors liv och han om någon har ju faktiskt möjlighet att bli körd överallt. Att hela grejen med ett kungahus är ganska konstig rent ut sagt, för att inte tala om hur JÄTTEKONSTIGT det är att de inte behöver redovisa för hur de spenderar apanaget.

Men men allt det där sparar vi till en annan dag, idag är vi glada och rörda och fnittriga och champagniga och drömmer om att få vara prinsessor med glittrande tiara och tvåkilos diamant på fingret, Birkinväska och en stilig Boxer-Robert look-alike vid vår sida. Iklädda rojalistiskt blått och tindrande med ögonen. En endaste dag.

2 svar

Subscribe to comments with RSS.

  1. gabbi said, on 19 juni 2010 at 7:33 e m

    Amen säger jag till det. Håller med om vartenda ord.
    Republikan så det stänker, men idag har jag faktiskt gråtit lite framför tv:n.
    //Gabbi

  2. msn00b said, on 20 juni 2010 at 2:23 e m

    Haha jotack jag satt också och lipade som en liten fjant 🙂


Kommentera

