Ms. N00b

En lumpsamlares bekännelser

Posted in Uncategorized by msn00b on 23 april 2010

Pratar med mamma om flytt och jag inser, krasch bom, blixtnedslag (eller ok nu ljög jag för jag har vetat i tio år bara duckat vetskapen lite fint(fult?)) jag har x antal flyttlådor hemma i särö

H. e. l. v. i. t. t. i.

För i de där flyttlådorna ligger ungefär ett ton med skit, ett halvt ton böcker (man slänger inte böcker) och på det kanske…tre? Användbara saker.

Exempel på skit: Sådana där gamla klassfoton i miniformat som man bytte med folk. De ligger där i någon låda, noggrant nedlagda av min kära mor (note to self: Se till att eventuell avkomma brås på A när det kommer till att kunna slänga saker). Jag har alltså på allvar kvar minifotografier av mina gamla mobbare från lågstadiet.  Och en bild på min fröken som jag hade i mellanstadiet (Kerstin) som tyckte jag skulle gå i allmän matte och allmän engelska på högstadiet. Nvm att engelska är mitt modersmål och att problemet med matten låg i hennes ”undervisning” snarare än i mig. Jag sprang på henne på hösten efter gymnasiet och kunde inte låta bli att njuta när jag svarade ”pluggar på KTH” när hon frågade vad jag gjorde (ok jag hoppade av efter fyra veckor men det behöver ju inte hon veta.). I den där lådan finns även mina ”alster” från syslöjden ett broderat självporträtt (yes really), En lapptäckskudde och något som nog skulle föreställa en delfin.

Även alster från träslöjden, två täljda körsbär (tack mamma för att du aldrig hycklade och tyckte vi skulle ha min slöjsproducerade skit på väggarna, tack, I mean it), agilityhinder samt – mycket viktigt emaljbroscher i grönt och blått. För grönt och blått var asbästvärldssnyggaste ever och dessutom färgerna på min allra första My Little Pony (som för övrigt också finns sparade hela högen). Och Garbage Pail Kids! Minns ni? Och weird fact, korten luktar fortfarande tuggummi. True story. 

Älskling, visst ser du väl fram emot att åka och hämta och sedan bära upp de där flyttlådorna på vinden (fyra våningar, ingen hiss) mot ett vagt löfte från mig att ”jamen jag sorterar de där sen”? För här är problemet, jag minns i detalj skiten som ligger där MEN jag minns inte det som är fint, användbart och jag bara VET att det finns sådana saker där i lådorna också så det går bara inte att slänga bort hela lådan rakt av (dessutom måste man faktiskt sortera).

Men faktiskt, jag lovar att sortera lådorna älskling. Jag lovar. Jag skall slänga ALLT som inte är bra att ha kvar, på riktigt den här gången.

Och den här gången menar jag det!

I will not have relations with the contents of those boxes! Eller ja, du fattar.

hehe

6 svar

Subscribe to comments with RSS.

  1. dodgy said, on 23 april 2010 at 9:20 e m

    Sen är det ju det där lilla kruxet med vad som är ”bra att ha kvar” med…..

  2. msn00b said, on 23 april 2010 at 10:44 e m

    instämmer!
    *Pekar på dodgys sladdhärvor, 5 år gamla tangentbord (på garderoben av alla ställen), 914 pappkartonger till datorprylar och ”bra att ha” routrar (utan strömsladdar)*

  3. dodgy said, on 24 april 2010 at 10:17 f m

    Tangentbordet är slängt, andra pappkartonger är på väg till soprummet dom också.. så det så.. och du.. mängden sparad skit.. ska vi VERKLIGEN börja jämnföra vem som har mest skit på hög *hint hint: garderoben*

  4. msn00b said, on 24 april 2010 at 10:21 f m

    ok 1) ja tangentbordet är slängt, jag såg inte det igår.
    2) Min skit är också ”på väg” till soprummet, i teorin. Försök inte.
    3) Det var väldigt vad defensiv du blev älskling? Hit a nerve did I? Eh? Eh? ^^

  5. msn00b said, on 24 april 2010 at 10:58 f m

    Men ok, jag ger mig. Du samlar på ett fåtal daotrrylar, jag samlar på typ, allt.
    Ironiskt nog eftersom jag hatar folk som på allvar samlar på saker, jag samlar liksom itne jag bara… sparar…kan vara bra att ha.

  6. plasmider said, on 25 april 2010 at 9:07 f m

    Gör som jag, elda ner skite… 3 år senare så har man likförbannat lika mycket skräp liggandes. Desto mer utrymme man har (tex 3 gårdar och 2 hus) att samla sin skit på, desto mer skit blir det. Jag lovar, jag ska röja bland den bråten jag hämtar hem idag… sen…


Kommentera

