Ms. N00b

Post provridning

Posted in Uncategorized by msn00b on 22 april 2010

Men alltså….

nja.

Det var liksom ingen ordning på människan som hade hästen, även om hästen var både trevlig och välskolad. Jag pallar inte folk som inte har ordning, och nu menar jag inte nazist pedant ordning heller utan ordning som i att ha någorlunda strukturerade rutiner för sin hästhållning.  Alla kan inte vara pedanter det fattar jag också men som sagt någon ordning måste finnas. Synd på en så trevlig häst bara. Men jag är nog inte beredd att lägga så mycket tid och engagemang på en häst som dessutom sedan skall gå som lektionshäst för andra 2-3 dagar i veckan, är måttligt sugen på att sitta och korrigera någon annans misstag när det väl finns tid för mig att rida när jag dessutom skall ha ansvaret 7 dagar i veckan.

Jag tror nog jag letar vidare.

2 svar

Subscribe to comments with RSS.

  1. Ninde said, on 23 april 2010 at 10:33 f m

    Oh i hear you. Struliga hästmänniskor ska man hålla sig borta ifrån. Låångt borta.. Hoppas på bättre tur nästa gång!

  2. msn00b said, on 23 april 2010 at 10:47 f m

    Ja oh ja, det leder bara till konflikter annars. Men skall iväg och träffa en tjej till nu på måndag🙂 Det enda riktigt störiga är att mina hästkontakter härnere är obefintliga så jag får förlita mig på annonser snarare än rekommendationer vilket är lite trist.


Kommentera

