Ms. N00b

Jag är kär

Posted in Uncategorized by msn00b on 10 april 2010

Av olika anledningar, som jag skall skriva om vid tillfälle, fick jag ett någorlunda akut behov av en liten dator som kan följa med överallt. Som tur är behöver man inte längre välja mellan form och funktion et voila! I give you my latest darling.

Däremot är jag helt fascinerad av det faktum att fabrikörer fortfarande inte riktigt fattat vilken köpstark grupp unga människor är, och att alla människor inte vill ha datorer som är svarta och fyrkantiga. Seriously, varför finns det inte limegröna, lila, blå, rosa, gula, orangea datorer som standard med bibehållen prestanda? Ok nu klarar jag mig bra med 1 gig ram för det jag tänker använda datorn till men det är förbannat trist att så fort man snackar 3-4 gig och ett riktigt bra grafikkort så är man som konsument fullkomligt begränsad till svarta eller rostfria klumpiga maskiner. Skittrist!

Kommentera

