Ms. N00b

Prinsessan på dammråttan

Posted in Uncategorized by msn00b on 31 mars 2010

Är det moraliskt försvarbart för två vuxna människor med hyfsat softa jobb och inga barn att skaffa städerska?

Ganska ofta tänker jag att jag är en sådan där person som gillar att städa, som gillar att sortera och som tycker om att med kärleksfull hand dammtorka mina bokhyllor av mörkt trä tills de glänser.

Fy fan vilken livslögn.

Jag gillar inte alls att städa, jag gillar att det är städat. Jag vill krypa ner i nymanglade frasiga lakan som luktar alldeles rent och som det inte finns hundhår på. Jag gillar att titta ut genom fönstret och konstatera att ja, det går att se något. Jag gillar att gå barfota utan att fötterna klibbar fast i golvet och jag vill inte spendera min tid på toa med att slå vad med mig själv om dammråttan hinner fram till dörren innan jag kissat färdigt. Jag gillar när badrummet är så rent att jag utan problem kan ligga mig på golvet om jag mår illa och inte klarar att stå upp. Framförallt gillar jag när någon annan fixat allt det där.

Jag tror jag skulle bli en trevligare person om jag slapp städa men ändå fick njuta av en städad tillvaro.

3 svar

Subscribe to comments with RSS.

  1. Simon said, on 01 april 2010 at 6:53 f m

    Om människans livsuppgift vore att städa dag ut och dag in skulle vi ha fötts med en wiledamopp i röven.

    Städerska är bra skit. Ta två.

  2. plasmider said, on 01 april 2010 at 7:28 f m

    Me too, jag håller verkligen med. Kan jag skylla på heltidsstudier, gård och barn ? Kan jag skaffa en städerska då ? Stackars människa, hon hade aldrig kommit härifrån.

  3. msn00b said, on 01 april 2010 at 8:12 f m

    Ich bin övertygad. Dessutom tänker jag lägga ut flyttstädningen på entreprenad höhö.
    Simon – Bra tänkt där. Two thumbs up!
    Plasmider – ja det kan du. The answer is yes. YESSSSSSSSSSSSSSSS


Kommentera

