Ms. N00b

Analyze this!

Posted in Uncategorized by msn00b on 30 mars 2010

Going out on a limb here

Men jag tror att det är här han försäger sig. På frågan om hur Mats Alm trodde att hans sambo såg på honom som person svarade han:

”– Väldigt kärvänlig och god. Men dum. Dum eftersom jag hade förskingrat pengar och tillåtit folk att trampa på mig och tillåtit en kvinna i ett tidigare förhållande att bedra mig.”

Och mina nackhår formligen reser sig. För det där är maktspråk. Det där är en person som medvetet beskriver sig själv på ett sätt så att han framstår som ofarlig samtidigt som han inte kan låta bli att använda ordet tillåtit. Han tillät en annan person att göra något och han uttrycker det på ett sätt som om han hade kunnat förhindra det. Som om någon, någonsin kan förhindra en annan människa att vara otrogen. Just den inställningen pekar nämligen på raka motsatsen till det han säger tidigare i förhöret

”– Du, det var Linda som bestämde i vårt förhållande.”

Det går inte ihop. Hans beskrivning av sin personlighet och därmed även handlingsmönster står alltså i direkt motsats till hans ordval när han talar om synen på korrekt agerande.

Jag gissar på att den numera döda flickvännen kom på honom med sms till exet och anklagade honom för att var otrogen och att han helt enkelt flippade och hade ihjäl henne.

Och please, kom inte dragande med att han säkert var förvirrad och sinnessjuk och bladiblabla. Bullshit. Det är iskallt planerat för att komma undan.

 

Kommentera

