Ms. N00b

Ibland känns musik som om någon håller dig i handen.

Posted in Uncategorized by msn00b on 24 mars 2010

I början av 2000-talet, kanske 2001 satt jag på 6:e våningen och dinglade med fötterna ut genom ett soligt fönstret (märkligt nog var jag inte höjdrädd på den tiden), kedjerökte och lyssnade på Matchbox Twenty, The Corrs, Raemonn, Goo Goo Dolls, Freddie Wadling (hey, omväxling förnöjer) och Tabitha’s Secret nästan en hel sommar (ja, för jag var 21/22 och svår mest hela tiden). Hur som helst har jag nog aldrig varit så uppochner som jag var den där sommaren, det var så mycket som ställdes på huvudet. Jag vet att det kändes som om allt runt omkring rasade och att det inte fanns något kvar. Skolan gick åt helvete, föräldrarelationen var minst sagt ansträngd. Den jag kallade min bästa vän blev ihop med  min pojkvän och dessutom sades mitt hyreskontrakt upp, oh and here’s the kicker, jag bodde vägg i vägg med ex-kompisen och expojkvännen. Det var lyhört.

Jag tyckte verkligen hysteriskt synd om mig själv.  

Så här i efterhand så inser jag ju att det var först när allting ramlade ihop som jag blev tvungen att resa mig, förändra mitt beteende för jag kunde ju knappast förändra omgivningens. Så jag blev starkare, slutade tycka synd om mig själv och jobbade istället. Skaffade nya vänner, nya kärlekar.

Och så skrubbade jag toan med den där tjejens tandborste innan jag flyttade.

7 svar

Subscribe to comments with RSS.

  1. Ninde said, on 24 mars 2010 at 10:55 f m

    Amen för i helvete sno en nära väns kille är så sjukt lågt att det är bortom min horizont. Men sjukt kul att du reste dig upp igen. Och skrubbade hennes tandborste. He he..;)

    ..och snälla säg att han var otrogen mot henne och drog strax efter. Eller att de levde olyckliga i alla sina 30 dagar. Typ..;)

  2. Liz said, on 24 mars 2010 at 11:23 f m

    Uuuuuh. Sprang vi inte på den där någon gång när jag var och hälsade på? Jag vill minnas något sånt..

  3. Gabbi said, on 24 mars 2010 at 7:54 e m

    Fy fan vilket år? Bra drag med tandborsten där, jag måste erkänna att jag blev lite chockad av äckelfaktorn i den hämnden.
    Jag lyssnade också på Matchbox 20 och Goo Goo Dolls under de där åren. Tack för att du påminde mig om musiken från förr.🙂
    Hälsningar,
    Gabbi

  4. msn00b said, on 24 mars 2010 at 9:17 e m

    Ninde – hehe well olyckliga blev de, såvitt jag vet har de idag delad vårdnad av en…chihuahua. Yes. Really.

    Liz – mjo det gjorde vi nog🙂

    Gabbi – jo det var ett jävilgt år, men ack så karaktärsdanande. Tur att musiken var bra iaf!

  5. Ina said, on 25 mars 2010 at 1:40 f m

    Hell to the yes! Tandborsthämnden; been there, done that!

  6. Ninde said, on 25 mars 2010 at 2:29 e m

    ”Delad vårdnad om en chihuahua” *asg* . Or as they say in Hemstaden ”somliga straffar Gud genast”😉

  7. plasmider said, on 25 mars 2010 at 2:34 e m

    Bra gjort med tandborsten ! Hon fick vad hon förtjänade.


Kommentera

