Ms. N00b

Älskad A gästbloggar om ”illegal nedladdning”

Posted in Uncategorized by msn00b on 27 februari 2010

 

Jag köpte Fallout Collection, däri ingår 1, 2 och tactics.

De gick jättebra att installera men när jag väl startar spelet blir det enorma grafikbuggar och allt bara hänger sig. Versionen som kommer med spelet är version 1. Version 1,02 har funnits ute i tolv års tid. Den följer då INTE med på den nyutbrända versionen man kan köpa i affären. Och utan den kan man inte använda high definition patchen som finns ute (enkelt uttryckt, den lilla uppgradering som krävs för att du skall kunna spela spelet på operativsystem som inte härstammar från hedenhös) och eftersom jag har ett 64 bitars operativsystem och high definitionpatchen är skapad för ett 32 bitars… well lets just say att jag svor en hel del.

Kort sagt.

För att kunna spela spelen jag köpte och sedan väntade på i närmre två veckor för att de skulle levereras med snigelpost, är jag tvingad att ladda ner en rippad version från en torrentsite för att överhuvudtaget få dem att fungera.

Så nej, det är inte nödvändigtvis en ”missad försäljning” när någon laddar ner. Det är inte heller så att jag stulit något, jag har ju faktiskt betalat för mig. För en undermålig produkt, som inte går att använda. Eller reklamera.

Ibland är det så enkelt att man laddar ner för att produkterna som säljs är så förbannat undermåliga att man inte har något val.

Kommentera

