Ms. N00b

Question mark. Exclamation point.

Posted in Uncategorized by msn00b on 26 februari 2010

Ibland.

Inte så ofta att det är störande, men tillräckligt ofta för att ändå vara märkbart. Alltså inte varje dag eller så, men kanske, ptja någon gång i veckan? Varannan kanske?

Så undrar jag hur det hade varit om han bara hade dött någon av de där gångerna.

Kanske inte den där gången för så herrans många år sedan, för då hade nog både hon och jag varit för svaga och fortfarande levt i illusionen att allt var bra, att säkert alla hade det såhär men bara låtsades att det var bra och då hade vi nog gått under totalt istället för att växa oss så starka som vi gjort nu när vi sakt men säkert insett galenskapen som belv norm.

Men nu senast? Om han hade dött då?

Ganska ofta kan jag tänka att det hade legat något försonande över det, ett avslut liksom. Med vetskap på bägge sidor om hur landet ligger men ändå med kärlek. En ärlighet som hade läkt. Nu blev det inte så, nu blev det istället så mycket fulare, groteskt till och med. Något som borde varit så fint men inte är det. Som att äta en köttbit i mörkret när du är riktigt hungrig, tända ljuset efter halva måltiden och inse att maten krälar av mask.

Det finns delar av mig som är livrädd över att han skall dö innan vi hunnit göra upp, försonas, funnit varandra, läkt det som är så förbannet trasigt. Och sedan finns det delar av mig som mycket väl inser att det där, det kan jag glömma för han varken kan eller vill och det spelar liksom ingen roll vad han gör för det är bara försent. Och visst kan jag ”ge igen” men va tjänar det till? Jag må ha förtjänat rätten att bete mig illa emot honom, men det ger ju ingenting. Man kan inte get even efter så många år, men man kan gå vidare. Den vinsten är större.

Så varför känner jag mig fortfarande som ett arsel när han ringer och det tar emot att svara?

5 svar

Subscribe to comments with RSS.

  1. Tmz said, on 26 februari 2010 at 11:52 e m

    Om du drömt om han död någon gång betyder att han kommer att ha ett långt liv framför sig.

  2. msn00b said, on 27 februari 2010 at 9:13 f m

    En gång var det en tant i Bosnien som spådde mig i kaffesump, enligt henne skulle jag få fyra barn med en bosnier och bo i en liten by utanför Sarajevo i alla mina dagar. Gravid och barfota mest hela tiden. Undrar om jag slapp för att någon drömde något som påverkade mitt liv i en annan riktning. Är i så fall sjukt tacksam.

  3. Tmz said, on 27 februari 2010 at 12:45 e m

    No Problemas! lycka till

  4. plasmider said, on 27 februari 2010 at 2:46 e m

    Vissa människor dör aldrig. Det finns dom som kanske hade varit lite bättre på andra sidan, men dom får fortsätta att leva och förstöra andras liv.
    Sen finns det dom som man så gärna vill ha kvar i all evighet, dom är oftast här en alldeles för kort tid. Misstänker att livet inte ska vara rättvist och att någon ser till så att det defenitvit inte kommer i närheten av det. Tacksam över att du är här ocj inte avlar barn i Bosnien🙂

  5. Liz said, on 27 februari 2010 at 6:27 e m

    ….. *mållös* ……

    VAD sa du att hon såg? ett två tre…

    *självantänder lite lätt sådär*

    Det där har du inte berättat för mig?

    Säg mig, såg hon möjligtvis en sarajevo-chic blå skinnsoffa i den där kaffesumpen, jag menar, jag vet ju exakt var det finns en extra och kan man uppfylla den där profetian åtminstone delvis vore det ju trevligt.. ehm.. eller.. kanske inte.. nåja.

    RING OCH BERÄTTA DEN DÄR HISTORIEN FÖR MIG SÅ FORT DU LÄSER DETTA!

    xoxo

    Liz


Kommentera

