Ms. N00b

Onesize passar fan inte någon.

Posted in Uncategorized by msn00b on 20 februari 2010

Ibland undrar jag varför reklamare har så snuskigt bra betalt, ta den här annonsen från Sony t ex:

”Det är även den första BRAVIA-tv:n med den nya energisparknappen. Visste du att andra tv-apparater drar lite ström till och med när de står i viloläge eller är avstängda? Med en enda knapp kan du stänga av den helt och då drar den i stort sett ingen ström alls. Du behöver bara trycka en gång till så återställs tv:n direkt till det läge den var i innan. Det är enklare än att dra ur tv-sladden ur kontakten när den inte används.”

 ”I stort sett ingen ström alls”? Ni menar….*trumvirvel* precis som på alla andra tv-apparater?

Nåja, jag letar vidare på jakt efter den perfekta tv’n. Förövrigt är det anmärkningsvärt hur få tv’s det finns i något annat utförande än standard svart och rektagulär med tanke på hur många designsamarbeten som görs. och ärligt, jag skiter väl i om min tv är 2,5 eller 2 cm tjock men ge mig fler valmöjligheter än svart, svart eller svart. Samma sak gäller fjärrkontroller, vad är det som säger att de måste vara så förbannat fula? Samsung är på rätt väg när de introducerar sin extrafjärr formad som en sten men kom igen, hur svårt kan det vara att skapa en fjärrkontroll som inte är så ful att du vill gömma den? Låt mig välja färg själv, gör den i ett skönt material och sätt en pipgrej på den så att jag kan hitta den om den kommer bort. It’s not rocket science.

Ett svar

Subscribe to comments with RSS.

  1. Lina said, on 02 mars 2010 at 12:41 f m

    allt är relativt


Kommentera

