Ms. N00b

God jävla morgon.

Posted in Uncategorized by msn00b on 11 februari 2010

 

Jag har ganska många åsikter om Federley, få av dem smickrande, men här går det för långt. Mediadrevet alltså, inte Federley. För han må vara en hycklande lipsill och jag tycker personligen inte om när riksdagsmän och domare tar extrauppdrag vid sidan av men Federley har inte gjort mer fel än någon annan därför skall reglerna antingen ändras eller Federley inte hängas ut. Det intressanta är att detta diskuterades redan 2004 i en motion som senare avslogs. Att frågan därför tas upp och därtill kommenteras på följande vis:

”Som ledamot ska man aldrig kunna misstänkas för att rösta på uppdrag av någon som betalt en tjänst”, säger Sven-Erik Österberg, Socialdemokraternas gruppledare.”

av just Sven-Erik Österberg, tillhörig socialdemokraterna, samma grupp som vid tillfället för voteringen satt i majoritet i riksdagen och alltså hade alla möjligheter i världen att rösta igenom en reform redan 2004 men alltså valde att inte lägga in vare sig ett särskilt uttalande eller en erinran det är banne mig spännande!

Dessutom var det ingen som tycktes störd av avlönade ”extraktiviteter” när det gällde domare som dömde i TPB målet och var aktiva inom IFPI, satt i samma intresseorganisationer som åklagarsidans advokat och därtill själva fick bedöma sin egen jävsituation, på exakt samma sätt som riksdagsledarmoterna själva får rösta om huruvida det är ok att de dubblar sin inkomst eller inte med hjälp av uppdrag vid sidan av trots att undersökningar gång på gång visar att ledarmöterna inte är pålästa i frågorna de skall rösta om.

Det är nästan så att man skulle kunna tänka sig att valspurten är igång och de respektive falangerna börjat smutskasta varandra och börjar med det tacksammaste offret i media – bögen som inte bara tar den i bajan utan dessutom klär sig i klänning.

Herregud, kunde de inte kommit på något lite originellt? Skall den här valdebatten verkligen handla om handväskor och solskensresor?  Really?

10 svar

Subscribe to comments with RSS.

  1. Lina said, on 11 februari 2010 at 2:12 e m

    jag önskar du kunde vara lite på jävla msm sp vi kunde chatta lite
    känns som om det var hundra år sedan jag pratade med dig

  2. msn00b said, on 11 februari 2010 at 2:21 e m

    skall försöka koppla upp mig när jag har tid, just for you honey🙂

  3. dodgy said, on 11 februari 2010 at 2:57 e m

    Jag har tjatat på henne om msn ett tag med. Men mig lyssnas det minsann inte alls på!

    • msn00b said, on 11 februari 2010 at 3:49 e m

      pfft! Skall du säga som inte ens svarar på sms! men ok, jag ska, jag ska. Infact, it’s already done.

  4. msn00b said, on 11 februari 2010 at 5:17 e m

    Men Lina! Varför nyttja MSN om du ändå är i Sverige? Eller har du redan hunnit åka hem till USA igen?

  5. Anna said, on 11 februari 2010 at 7:34 e m

    Men alltså, allvarligt talat. Jag orkar inte med politiker längre. Politiker och (vissa) telefonförsäljare är av samma skrot och korn och JO, jag får visst göra den kopplingen eftersom jag själv har varit både och. Det ska säljas in saker och övertygelser och det genom att istället för att lyssna på människor helt enkelt pladdra på om hur dåligt något/n annat/n är. Jag blir så MATT.

    • msn00b said, on 11 februari 2010 at 9:47 e m

      Amen to that sister. Matt är ordet och oftast orkar jag inte men det här var bara så…fånigt att jag inte kunde låta bli. Sandlåda ta mig fan.

  6. Anna said, on 12 februari 2010 at 12:07 f m

    sandlåda it is. vilket i förlängningen gör det hela än mer tragiskt. det här är de människor vi har VALT in för att styra och leda vårt land. De ska vara en förlängd arm av vad vi tycker och vill. Scary…

  7. Lina said, on 12 februari 2010 at 1:24 f m

    hmpft

  8. Ninde said, on 12 februari 2010 at 3:04 e m

    Instämmer med varje ord inklusive det där första om Federly. Ibland känns det nästan som att dagens patier alla har så lite att komma med så de måste riva upp dimridåer om andras tillkortakommanden med jämna mellanrum. Allt för att dra uppmärksamheten ifrån sig själva…


Kommentera

