Ms. N00b

Till de det berör

Posted in Uncategorized by msn00b on 10 februari 2010

Men kan hundrädda människor SNÄLLA lära sig att det är i allra högsta grad osmart att:

1) Gå SUPERnära hunden trots att trottoaren är mer än två meter bred.

2) PIPA, ihh ihhh en hund!!!!  För jo, hunden kommar att undra vaffan det är som låter så konstigt.

3) Skälla ut mig för att jag har hund. För jo, hunden kommer att känna av din aggressivitet och undra vad det här är för en farlig typ som hoppar på matte helt ur det blå.

4) Hoppa, studsa och springa förbi hunden. Hunden kommer att tro att du vill leka och fundera över vad du är för en konstig typ.

Alltså jag fattar, är man rädd så är man och en viss respekt för främmande hundar är bara bra för nej man vet aldrig.  Man kan aldrig hävda att en hund är ”snäll” eller ”ond” en hund reagerar på sin omgivning. Blir den rädd kan den bita, blir den glad kan den hoppa på dig. Som ägare till en stor, glad och framförallt väldigt nyfiken hund så gör jag mitt bästa för att se till att hon aldrig kommer i närheten av dig, särskilt om du signalerar att du är rädd. Men vet du vad? Vi kan hjälpas åt också. Jag är rädd om min omgivning inklusive dig, men du kan också vara rädd om dig. Lyft blicken när du är ute och går. Tänk dig för innan du agerar och ta inte för givet att jag är tankeläsare and we’ll get along just fine.

För jo du kan argumentera dig blå i ansiktet för att du minsann inte har hund och därmed inte skall behöva utsättas för min men nu har du valt att bosätta dig i en stad och big surprise där bor det andra människor. Antingen tar du och lär dig hantera din omgivning eller så får du bo någonstans där omgivningen lever upp till dina krav.

Kommentera

