Ms. N00b

Söndag är sötsurt

Posted in Uncategorized by msn00b on 07 februari 2010

Nej usch vilken trist stämning det blev i bloggen nu, det var inte alls min mening att låta som ”buhu så synd det är om mig” tvärtom, I’m so past that. Dock tacksam för svar och mail med uppmuntrande och stödjande tillrop. jag blir bara så störd över att man får lov att se saker och välja att inte  vittna samtidigt som en samaritlag där vi skall tvingas ingripa debatteras. Upp och ned vända världen i mitt tycke.

Hursomhelst, idag är det söndag. Syrliga och söta söndag som börjar så skönt och avslappnat kaffe och tidning och en solglimt genom fönstret men som alltid, alltid blir grå på slutet när man inser att måndagen är nära. Fortfarande ganska bakis och sömngrusiga städar vi, pappersinsamlar vi och svär åt varandra. Skriver lista på mat att handla och inser att nu behöver det nog bli vår snart för allt jag skriver ner är någon form av frukt för frukt får mig att tänka på sol.  

Mm sol. Inte sådär kvalmigt varmt utan lagom så att man kan ligga på balkongen med ett glas iste med en bra bok och få en solbränna utan att svettas sönder och samman. Smultron på strå och ett stort glas kall mjölk. Solglasögon, bikinitopp och vita capribyxor när jag vandrar längs stranden. Och visst ja, inga människor. För andra människor sabbar fan stranden. Stranden skall vara tom sånär som på mig och mitt sällskap.

Sökes: Privat ö i söderhavet September – Maj.

Sånt tänker jag på på söndagar.

Kommentera

