Ms. N00b

TROTS den nya dammsugaren

Posted in Uncategorized by msn00b on 29 januari 2010

Jag fantiserar ganska ofta om hus och nya boenden. Framförallt gillar jag gamla byggnader, gärna renoverade men känslan av det där uråldriga skall finnas kvar. Brädgolv, tegelväggar, kakelugnar eller för all del vedeldad kamin. Min våta dröm är en fabrikslokal i tegel fårn typ 20-talet på landsbygden och en obscent stor pengapåse att renovera för. Mmmmm Högt i tak, stora fönster (nämnde jag obscent stor pengapåse? Inga problem med uppvärmningskostnader då inte). Stor trädgård, hög tegelmur så att hunden kan springa fritt. Helst inga grannar på åtminstone ett par kilometers avstånd. Odlingsbar mark runtomkring där jag kan bygga mig ett växthus av gamla avlagda fönster med spröjs. Vädringsluckor, droppbevattningssystem och tinnar och torn med plats för mangoträd och kiwi. Tegelgolv av återvunnet tegel från rivna gamla hus, gärna lagt i fiskbensmönster För varför göra det enkelt för sig när man kan krångla till det och få det som man vill?

Nåja, sedan ser jag sådana här bilder, sådana här och här och det enda jag kan tänka på är: FATTA mängden hundhår och skit som kommer ackumuleras i de där golvsprickorna!

Hej framtida plastmatta.

Ett svar

Subscribe to comments with RSS.

  1. Anna said, on 29 januari 2010 at 1:19 e m

    Akta dig, snart knackar Kirby-säljaren på dörren…


Kommentera

