Ms. N00b

Spank me! Here, I’ll pay you.

Posted in Uncategorized by msn00b on 22 januari 2010

 

Tredje gången. Det säger inte så mycket, det gör det inte men för mig betyder det en hel del. Tre gånger har jag kommit iväg till träningen utan att känna något annat än glädje. Ingen känsla av att det är jobbigt eller motigt eller ”uuuu jag vill bara stanna här i soffhörnet” utan genuint kul!

Jag är helt fascinerad, såhär har jag inte känt sedan jag fick följa med till stallet för första gången någon gång anno tidigt åttiotal.

Jag har försökt testa allt, jag har provat gym och alla jävla klasser där, yoga, jogging, klättring, tennis (roligt men jag behöver en partner), golf (också kul men hade underlättat om fler jag kände hade spelat), att återuppta ridningen igen  (suger utan egen häst kan jag meddela, händer inte igen förrens jag köpt/tagit mig an mig ny häst framöver), spänna vikter på hand- och fotleder när jag ändå är ute och går med hunden för att öka belastingen. Cykling, ta upp dansen igen (suger röv att ha blivit gammal, stel och tafatt. I miss being 14 buhu buhu) etc. etc etc. Varje gång har jag längtat hem, varje gång har jag hittat på ursäkter för att slippa gå. Varje gång har jag noga känt efter så att jag inte överansträngt mig. Och hela poängen är ju att jag har börjat i fel ände, jag har tränat för att bli lite snyggare och lite smalare istället för att det är roligt. Klart det blir tråkigt när man inte mäter i framgång utan i spegeln där tar det ju ett tag innan det händer något, dessutom är du knappast objektiv gentemot din egen spegelbild.

Det är därför som tredje gången är så viktig. Tredje gången är nämligen gången jag normalt kastar in handuken. Tredje gången är gången då jag ”omprioriterar” och ”tyvärr så hinner jag nog inte träna mer nu” och bla och bla” . Men den här gången känns det bara roligt. Det första jag tänkte på  imorse var att jag redan längtar tills nästa vecka och vill egentligen smita ner redan i helgen och försöka få ordning på min förbannade vänsterspark.

3 svar

Subscribe to comments with RSS.

  1. Gabbi said, on 22 januari 2010 at 10:02 f m

    Det lät faktiskt inte så dumt!
    Men egen häst lät inte heller dumt, men då måste jag ju ha en gård först, och i så fall, ett jobb först… och ja… lite så… några bitar som ska falla på plats först.🙂
    Hälsningar,
    Gabbi

  2. Sanna said, on 22 januari 2010 at 10:54 f m

    Den där känslan vill jag också uppnå. Vad är det du tränar?

  3. msn00b said, on 22 januari 2010 at 2:27 e m

    Gabbi – i know the feeling, men förr eller senare faller allt på plats🙂

    Sanna – Hapkido .-) Grymt kul🙂


Kommentera

