Ms. N00b

Tant är individualist

Posted in Uncategorized by msn00b on 11 januari 2010

I min enorma brist på underhållning surfar jag inredningsbloggar och jag KAN bara inte sluta fascineras av att man på allvar diskuterar om det är bäst att hänga tavlorna eller om man kan vara lite ”vågad” och bara luta dem emot väggen. Huruvida tyg på väggen är retro eller bara passé och om vitmålade brädgolv fortfarande ”funkar”.

I’ve got news for you ppl.

1) Tavlor som inte hängs upp utan lutas emot väggen funkar enbart om det bor en människa i bostaden. Vidare krävs att man i lägenheten aldrig behöver dammsuga. I all other cases kommer den att rasa i golvet.

2) Tyg på väggen blir dammigt. Very much so. I övrigt, vem bryr sig om det är inne eller inte? Du köper väl dina saker för att du tycker om dem, inte för att andra skall tycka att de är hippa?

3) Vitmålade brädgolv funkar alltid, det är nämligen golv. Det är rätt svårt att sluta funka i egenskap av golv. Återigen, tänk lite själv, vad tycker du är snyggt?

Visst jag kan lägga timmar och tusentals kronor på mitt hem,var jag bor och hur det ser ut i mitt hem är jätteviktigt för mig, det är inte det. Däremot stör jag ihjäl mig på att det skall vara så förbannat viktigt att det skall vara ”hippt” eller ”inne” och att man behöver rådgivning för att avgöra huruvida inredningen man valt är tillräckligt cool för att accepteras av de andra katterna. Jag fattar inte. Jag inreder som det passar mig och min sambo (ok, jag erkänner, mest mig men han har sällan åsikter om just inredning och när han vl har det så går jag med på det mesta) om någon sedan kommer hem till mig och inte hade inrett likadant så skiter väl jag i det? Jag trivs ju, och det är ju jag som skall bo där?

Det är lite som det här med att ha olika åsikter. Vad är poängen med att ha vänner och möta nya människor som man diskuterar med om alla tycker likadant? Det känns ju helt meningslöst. Precis som med inredning så har väl alla människor en liten lista på ”do’s & don’ts” och dealbreakers. Min älskade sambo tål till exempel inte vita sängkläder av någon  anledning så ok fine, vi har inte vita sängkläder. Jag å andra sidan hatar furu i alla former. På samma sätt är det med människor, jag tål inte beteenden där man ikläder sig offerkoftor hela tiden  för att få uppmärksamhet. Eller människor som inte kan förhålla sig logiskt i sakliga diskussioner och uttrycker sig passiv-aggressivt istället för att hålla sig till sakfrågan. På samma sätt som jag aldrig skulle få för mig att köpa hem ett soffbord i gul furu så sätter jag helt enkelt inte dessa personer i mitt vardagsrum.

Dessa personer må vara hur bra eller populära som helst, men de passar inte mig.

Ett svar

Subscribe to comments with RSS.

  1. Anna said, on 11 januari 2010 at 4:11 e m

    Word!


Kommentera

