Ms. N00b

Ny diet! Ät så mycket frukt bär och grönsaker du vill!

Posted in Uncategorized by msn00b on 08 januari 2010

Jo för visst är det grönsaker, frukt och bär vi skär ner på när vi verkligen bantar?

Eller så kan ju folk… *trumvirvel* RÖRA på sig mer?

mvh

Messerschmidt

11 svar

Subscribe to comments with RSS.

  1. Anna said, on 08 januari 2010 at 10:16 e m

    Men alltså, det skulle ju innebära att folk var tvungen att jobba lite…

  2. plasmider said, on 09 januari 2010 at 1:10 f m

    Du tycker att jag har blivit tjock !!! 😉
    Älska mej ändå. Puss

  3. msn00b said, on 09 januari 2010 at 1:18 f m

    Anna – mjo och det vore ju förvisso jobbigt, hence my extrakilon, jag bara gillar att låta som om jag själv tränar 😀

    Plasmider – blivit? Älska MIG ändå!

  4. Ina said, on 09 januari 2010 at 4:28 f m

    Fast motion har i princip ingen påverkan på människor med hormonellt baserade viktstörningar =( Där fungerar det bäst att skära bort alla kolisar istället.

  5. msn00b said, on 09 januari 2010 at 10:51 f m

    Mja, ”hormonella viktstörningar” kan ju innebära allt från giftstruma till två extra menskilon en gång i månaden så det var en lite hård generalisering tycker jag. Hur olika sjukdomstillstånd reagerar på kost och träning är inget som varken du eller jag kan uttala oss om. Däremot kan jag hålla med dig såpass att om hormonrushen leder till att man bundit en massa vatten i kroppen så hjälper en kolhydratfattig diet att få kroppen att släppa på vattnet eftersom man inte får i sig lika mycket stärkelse. Däremot skall man då vara medveten om at man riskerar att behandla ett symptom och inte själva problemet.

    Om vi däremot ser till gammal hederlig fetma som kommer sig av att Eva-Stina och Bosse-Göran envisas med att förväxla ”mys” med ”mat”, eller för all del att Eva-Stina inte tänker på att hon är mycket mindre och därför skall ha mindre portion än Bosse-Göran. Då gäller principen att om man förbränner mer än man stoppar i sig så går man ner i vikt. Inte att äta inget fett, eller bara fett, eller bara kolhydrater eller inga kolhydrater. Bara röra på sig mer och äta mindre. In och ut principen.

  6. Ina said, on 09 januari 2010 at 11:55 f m

    Ja, alltså mediciner och sjukdomstillstånd kan göra att kroppen bara lagrar och lagrar utav själva faen utan att personen ändrar vare sig kost eller motion. Kanske en reaktion på något onaturligt..Nåväl.

    Jag finner det finurligt att folk inte begriper det där med att män och kvinnor ÄR olika. Är det någon slags feministgrej? Jag är lika mycket man som en man så jag ska minsann kunna äta lika mycket??

  7. msn00b said, on 09 januari 2010 at 12:35 e m

    Visst kan mediciner göra det. Kanske ett tecken på att vi inte skall pilla i oss så jävla mycket som fuckar med våra hormonnivåer till att börja med? Jag tänker då främst på hormonella preventivmedel som många börjar med när de är fjorton, femton. Jag vågar påstå att det nog inte är helt riskfritt. Hell många lyckopiller fuckar med ämnesomsättningen och med tanke på hur lättvindigt det går att få sådana utskrivna så… Ibland känns det som om psykofarmaka är samhällets avlatsbrev på många sätt – har du finnar? Ta en tablett! Har du stora personliga problem och mår dåligt? Ta en tablett! Är du utbränd? Ta en jävla tablett.

    Att män och kvinnor inte skulle vara olika fysiskt är ju bara absurt, t o m vår blodsammansättning skiljer ju sig åt. Japp jag är kvinna, jag har lättare att lägga på mig stora fettdepåer än min man därför får jag tänka lite mer på vad jag äter. It’s not rocketscience. Jag tror att de som inte vill erkänna det förväxlar jämlikhet med likhet. Tyvärr ganska vanligt i de flesta jämlikhetsdebatter

  8. Gabbi said, on 09 januari 2010 at 7:15 e m

    Haha, det var skoj! Ät hur mycket frukt och grönt du vill. LOLZ!
    Annars vill jag bara nämna att det här med ätandet väl är den enda fördelen med att vara 184 cm lång, väga 75 kilo och vara atletiskt byggd av naturen. Jag kan nämligen äta lika mycket som en man. Muhahahaha!
    Sedan att jag måste använda killkläder är väl kanske mindre roligt. :/
    //Gabbi *manly man* 😉

  9. msn00b said, on 09 januari 2010 at 7:33 e m

    Men ååå modellbygge! Låter galet snyggt. Jag blir lika glad varje gång någon är längre eller lika lång som jag 🙂 på tal om, våga vägra klädkedjor som inte fattar att man kan vara lång men ändå inte en xl på bredden *morr*, eller för all del skokedjor som tror att bara för att man har en 36:a-37:a så är man nödvändigtvis pyttig all over och därför konstruerar sina stövelskaft så att det typ bara får plats pennor i dem. Du borde inte behöva använda killkläder, det är fan sorgligt med klädkedjornas schablonbilder av att det inte finns kvinnor som är längre än 1,68. O inte annat så kan man ju tycka att de borde tjäna på att ha kostymbyxor på samma sätt som jeans dvs med valbar benlängd, de hade ju sålt mycket bättre.

  10. Gabbi said, on 10 januari 2010 at 12:46 f m

    Åh snygging där med Barbiefot! Så kvinnligt med små nätta fötter, så snyggt!
    Själv har jag plattfot i stl 40, (men det är ju ändå inte stort på en så lång människa så jag ser ju inte ut som ett L direkt…) hehehehe, jag hade dött om jag tvingats köpa mansskor också.
    Nånstans går fucking gränsen.
    Stövelskaft med plats för pennor! Jag skrattar högt!
    Diva Fab Liz påstår att man kan köpa byxor med långa ben (innerbenlängd 36 tum) i USA. Hmm man kanske får åka över och shoppa lite. 🙂
    //Gabbi

  11. Ina said, on 10 januari 2010 at 6:33 e m

    Jag tycker det är tvärtom. Det finns inga byxor som passar mig, inte ens enda i hela landet för oss korta. Jag får lägga upp allt ungefär 8 cm så då måste ju måttet vara att ALLA är ca 1.68 varken under eller över. Samma sak med brudklänningarna, alla är gjorda efter samma mått. Och stor byst? Ja men då är du bred över ryggen också och drar storlek XXL.


Kommentera

