Ms. N00b

Listjävel

Posted in Uncategorized by msn00b on 05 januari 2010

1. Gjorde du något i år som du aldrig gjort förut? Ja gud ja. Jag höll ut med mitt stora projekt och slutförde det. Jag tog körkort. Jag körde gbg-Malmö t&r så många gånger att det till slut kändes lite fånigt. Jag började träna på allvar med M, hann t o m nosa lite på skydd så att jag nu åtminstone vet vad det är. Jag gick med i en intresseorganisation. Jag Flyttade till en stad där flera av mina nära vänner bor. Jag köpte en bil som jag älskar.  

 2. Höll du några av dina nyårslöften? I don’t do nyårslöften men jag satsade hårt på att klara av det jag föresatt mig och det klarade jag av. Tack och lov så hade jag inga mål för hösten 2009 och det var ju tur med tanke på att då gick det mesta åt helvete.

 3. Blev någon/några av dina vänner föräldrar i år? Ja faktiskt, två fina tvillingflickor blev det.

4. Dog någon som stod dig nära? Definiera nära? Farmor dog men jag märkte ingen skillnad, gills det? Däremot dog A’s mormor och henne saknar jag nog faktiskt mer. 

5. Vilka länder besökte du? Oh skammen, inga förutom Sverige men här är jag ju redan.

6. Vad fick dig att må bra? Världens finaste vänner och älsklingen.

7. Är det något du saknat år 2009 som du vill ha år 2010? Både ja och nej. Jag är tacksam för det jag haft men visst finns det saker jag önskar mig som jag inte haft. Ännu mer pengar på sparkontot te x. Ett billigare boende. Jag vill resa mer.  Jag vill träffa mina vänner oftare. Ett par saker till som jag inte är bekväm i att skriva på en offentlig önskelista.

 8. Vad var din största framgång 2009? Mitt projekt och mitt körkort. Without questions. 

9. Största misstaget? Att tillåta höstens händelser röra till mitt liv så till den milda grad. Onödigt, onödigt som fan till och med men man lever och lär och någonstans får jag lov att acceptera att det är den människa jag är. Dock hoppas jag att jag lyckas behålla fokus på det som är viktigt och för mig framåt bättre under 2010 än jag gjorde under 2009.

10. Har du varit sjuk eller skadat dig? Förvånansvärt lite.

11. Bästa köpet? Bilen, glasögonen och soffan, lätt.

 12. Vad spenderade du mest pengar på? Bilen! Och där tillkommande lån, räntor, amorteringar… blä.

13. Gjorde någonting dig riktigt glad? Att Plasmider kom ner och hälsade på till nyår, att Älsklingen fick sitt drömjobb, att vi lyckades få en lägenhet i Malmö med så kort varsel, mitt körkort.

14. Vilka sånger kommer alltid att påminna dig om 2009? Ingen på rak arm.

15. Var du gladare eller ledsnare i år jämfört med tidigare år? Både och. 2009 är första gången någonsin som jag tyckt livet var så jobbigt att jag faktiskt behövde svepa en flaska vin på stående fot bara för att bedöva. Inte hjälpte det heller. Fi fan. Men det var också året då jag var som allre mest känslomässigt stabil och lyckligare som helhet sett.

16. Vad önskar du att du gjort mer? Fokuserat på min Plan. Rest. Sparat pengar. Spenderat tid med vänner.

17. Vad önskar du att du gjort mindre? Lagt energi på onödiga skitsaker.

 18. Hur tillbringade du julen? Med älsklingens familj, eller ja, med vår släkt.

 19. Blev du kär i år?Nej men jag fortsatte vara kär. 

 20. Favoritprogram på TV? Dr Who, utan tvekan.

 21. Bästa boken du läste i år? Um….du inser väl att jag har sju knorkfyllda bokhyllor va?

 22. Största musikaliska upptäckten? Spotify.

 24. Något du önskade dig och fick när du fyllde år? En lägenhet i Malmö och en mysig middag i kvällssolen (men gud så snuttig jag är idag då)

 25. Något du önskade dig men inte fick? En billigare lägenhet.

 26. Vad gjorde du på din födelsedag 2009? Flyttade till Malmö och fyllde trettio

27. Finns det någonting som skulle gjort ditt år ännu bättre? Hur skall jag kunna veta det? Det kanske hade sugit ashårt att resa mer, vad vet jag?

28. Hur skulle du beskriva din stil år 2009? Stil? Um, rörig men det är jag jämt.

29. De bästa nya människorna du träffade (lärde känna)? Outar jag knappast utan tillåtelse.

30. Vilken kändis var du mest sugen på? Skitfråga.

31. Vem saknade du? Ingen, jag håller kontakt med de människor jag vill ha i mitt liv. Rent fysiskt hade ju vissa kunnat bo närmre men det löser vi framöver kanske, vem vet?

Stule/lånad av Erika

Ett svar

Subscribe to comments with RSS.

  1. plasmider said, on 07 januari 2010 at 1:54 e m

    Den här kan nog vara bra att skriva ner för sej själv varje år, man glömmer så himla lätt. Mamma tog fram en gammal önskelista som jag skrivit och jag insåg att allt som stod där hade jag fått, ink. en gård 🙂
    Konstigt nog blev jag mer tacksam för det jag hade när jag insåg att jag faktiskt fått det jag önskade mej som liten.
    Spara spara och spara igen, kul att ha senare.


Kommentera

