Ms. N00b

Fyra nyanser av dum.

Posted in Uncategorized by msn00b on 05 januari 2010

Nu har jag skrivit om det här inlägget tr gånger bara för att linda in min budskap och det blir bara värre och värr varje gång jag försöker linda in det så here goes:

När man som jag aldrig någonsin tittar på fotboll eller hockey och dessutom är begåvad med en man som inte heller gör det så är det väldigt sällan man utsätts för interaktion med just hockey- och fotbollsfånar. Igår fastnade jag dock framför sportnyheterna (bara för att de kom direkt efter ekonominyheterna, inbilla er inget annat). Olika spelare och tränare mer ellr mindre omedvetna om att de blev filmade kom till tals.

Södertäljes (popo-nånting) tränare verkade tro att när södertälje väl fick in ett mål så berodde det på att han, tränaren hade talat om för dem att de måste skärpa sig nu. En spelare i Rögle som blev intervjuad gick det överhuvudtaget inte att förstå. En annan stod mest och sade ööööööö. En tredje, dock en handbollsspelare denna gång, som blev intervjuad i Spanien dit han tydligen flyttade för 8 år sedan. I slutet av intervjun får spelaren frågan ”hur säger man adjö på spanska?” spelaren fick tänka i 10 sekunder och klämde sedan ur sig ett ”adieu eller kanske adios”.  I dagens Aftonbladet möter vi Lee Goren. Lee Goren tycker att det är helt normalt att reagera på kritik med att kritisera någons sexualitet. Han tycker också att det är normalt att som ytterligare svar på samma kritik hota människor med fysiskt våld ”kom till rinken i morgon så ska jag köra ner min knytnäve i halsen på dig.” Vidare har han efter detta ”bett om ursäkt till laget”. Inte till personen han hotade utan till sitt lag.

Och jag tycker det är så synd! Det måste väl finnas intelligenta fotbolls-, handbolls- och hockeyspelare också? Eller? Jag har alltid trott att det här med dumma sportfånar är en myt men det verkar ju faktiskt vara sant.

Fan vad tragiskt.

Tagged with: , , ,

Kommentera

