Ms. N00b

Tant är sexistisk, tar för sig utan att skämmas och tycker att tjejer ofta är gnälliga

Posted in Uncategorized by msn00b on 02 januari 2010

Min fina sambo sade just en sak som fick mig att fundera lite. ”Att du inte skäms” måste vara världens mest meningslösa uttryck. Nä, jag skäms inte. Jag spenderade hela min barndom, mina tonårsår och hela vägen till tjugonågonting med att skämmas, oroa mig för att jag tog plats, känna att jag inte dög.

And I’m Fucking Over It. Det finns bättre saker att lägga sin energi på.

Så nej, jag skäms inte, jag oroar mig inte för att jag tar för mycket plats, och jag är mycket väl medveten om att jag duger.  De personer som stör sig på ovan nämnda egenskaper och yttrar ord i stil med ”att du inte skäms” är dessutom samma människor som aldrig eller mycket sällan ser till att specificera vad de vill, hur de vill göra och vad de föredrar innan det är försent. Du vet, de där som alltid svarar ”nej bestäm du, mig spelar det ingen roll” och sedan beter sig som totala offer när du inte lyckas läsa deras tankar och magiskt uppfylla deras önskningar utan att de behövde yttra dem. Herregud. säg hur du vill ha det! Det borde inte vara så svårt. Men att vräka ur sig att någon borde skämmas, att det på något märkligt vis är någon annans fel att man inte kan ställa krav på sin omgivning… Jag undrar om det kommer sig ur vår kära kristna mytologi (yes, mytologi, you heard me) det här glorifierade offertänket. Att det liksom är lite nobelt? När det i själva verket bara är en manipulativ människas sätt att slippa uttrycka en åsikt och ändå fördolt uttöva makt.

Nope, nej, never. jag köper det bara inte. det är inte okej.

och JA det är mest tjejer som gör så.

Faktiskt.

3 svar

Subscribe to comments with RSS.

  1. Erika said, on 03 januari 2010 at 12:46 e m

    Vet du. Du är så himla himla bra. Puss!

  2. msn00b said, on 03 januari 2010 at 3:42 e m

    Vet du. Du med. Modiga fina du jag håller alla tummar och tår för flytt och jobb🙂

  3. Erika said, on 03 januari 2010 at 8:05 e m

    Tack!!


Kommentera

