Ms. N00b

Önska, önska runt i ring, önska kostar ingenting

Posted in Uncategorized by msn00b on 02 januari 2010

 

Jag tänker: Sol.

Jag tänker: Kritvita stränder.

Jag tänker: Avslappning.

jag tänker: Seychellerna.

Slösurfar lite resor, letar vettiga priser och låt oss erkänna mindre vettiga priser för fuckit skall vi ändå iväg så låt det bli en upplevelse. Sålånge det går runt rent ekonomiskt finns ingen anledning att snåla, då snålar jag hellre härhemma istället om jag tvunget måste. Men det är nu det blir spännande för till Seychellerna kan man resa med tre resebolag.  Samtliga tre har grava stavfel på sina hemsidor och allmänt crappy information.

Kanske är jag färgad av mina föräldrar för nej vi åkte aldrig på charter, vi flög reguljärt och vi bokade våra hotell själva men när jag tittar mig omkring på chartererbjudanden så förstår jag ju varför. Varför skulle jag vilja dela min semester med tre mijoner skrikande barn när jag nu själv inte har några? Varför skulle jag vilja vara tvingad att välja ur ett begränsat sortiment hotell ? Varför skulle jag vilja utsätta mig för att resa runt i grupp för att ”det står på schemat”? Gahhh!

Så nej. Det blir reguljärt flyg, det blir egenhändigt researchat och bokat hotell och det blir egenhändigt planerad transfer från huvudö till destinationsö och det blir ta mig fan inte gruppfrukostar med svettiga svenskar, deras gapiga ungar och deras jävla lekledare från Allresor i Alingsås som hoppar runt utklädd till Bamse.

Jag vill ha frukt, tystnad, sol, god mat i lugn miljö,  tid att läsa bra böcker och avskiljdhet med min livspartner.

Annars är det liksom inte semester.

Och ja, jag är en alldeles tvättäkta surkärring som med jämna mellanrum vill bo ensam på en alptopp.

Kommentera

