Ms. N00b

Ty skuld är min arvedel

Posted in Uncategorized by msn00b on 29 december 2009

Ibland får man telefonsamtal som liksom vänder utochin på en. Man vet hur man borde känna men av olika anledningar så gör man inte det. Kanske har det gått för lång tid, kanske har för många boar bränts, kanske är det helt enkelt för sjukt, kanske är det alla tidigare nämnde anledningar ändå känner man skuld. Trots att man vet att man har rätten på sin sida, trots att det inte finns några logiska skäl att känna så. Trots att det är den andre som faktiskt borde gjort det. Trots att det borde funnits så mycket som aldrig fanns, som fortfarande inte finns trots alla vackra ord och löften därom.

Och vet ni, jag önskar önskar önskar att jag vore färdig med den där skulden men jag tror att jag nog aldrig kommer bli det och när jag tänker så blir jag så förbannad att det nästan pyser grön rök ur öronen på mig.

GAH

Kommentera

