Ms. N00b

3…2…1….paniiiik

Posted in Uncategorized by msn00b on 21 december 2009

Jag har varit så sjukt nöjd med att var färdig med alla julklappar för redan en vecka sedan, jag behövde inte ens ge mig ut i affärer. klicketiklick bara så var de på väg hem.

Nu börjar jag undra var i helvete mina avier är och vad som är acceptabla panikpresenter när riktiga presenter kommit bort på posten?

Pojkväns brors sambo släkt har tydligen en festlig lek. Festliga leken går ut på att alla köper två paket till ett värde av 50 spänn sedan leker man coh alla byter paket. Trevigt, juligt och spel tre önskningar på samma gång! Helt underbart för övrigt eftersom vi aldrig spelade spel i min familj ( mer om det i kapitlet ”Varför det duger getröv att vara ensambarn) ÄNTLIGEN FÅR JAG SPELA SPEL!!! WOOHOO! Däremot dilemma: Vad köper man som alla gillar? Choklad går ju fetbort eftersom en i familjen är gluten & laktosintolerant, annat godis funkr inte heller för jag vet inte om någon i resten av gänget är allergisk  Böcker vågar jag inte för det kan bli så satans satans satans fel och om jag ger bort H.P Lovecraft vill jag att personen skall jubla och inte stamma något om att ”jo ehh jamen det här var väl fint ehhh”  så vad i hela friden stoppar man i de små lekpaketen?! Vad blir alla glada för? Och jo snälla snälla ge mig förslag för just nu lutar det åt att jag slår in små flaskor med fluorskölj (brainfart) för det är ju iallafall användbart och så kan vi banne mig inte ha det. Måste funkar för både killar och tjejer.

6 svar

Subscribe to comments with RSS.

  1. plasmider said, on 22 december 2009 at 8:38 f m

    Är det till vuxna vi pratar om ?

  2. Liz said, on 22 december 2009 at 9:07 f m

    Näshårtrimmers für alle!

  3. karolina said, on 22 december 2009 at 12:23 e m

    Jamen, det är ju det som är hela grejjen med att man byter sådär, att ifall man får något man inte gillar så kan man alltid byta med någon annan.
    Vi leker så också, typ, och om man får en bok man redan läst, så vänder man sig till broderns hustru med orden
    -men duuu… du har ju precis förr barn och borde vara hemma och läääsa mer, och jag är lite smalare än du, så ge hit chokladen så får du den här boken…
    Det är liksom det fina i hela kråksången, att köpa något man själv gillar, men som man antar att i alla fall några andra gillar… Jag fick en vetevärmare förra året… LÄTT årets bösta julklapp… och den hade egentligen min styvfar fått, men jag lockade av honom den, mot en DVD eller läslampa… Staffan köpte en urful ängel gups, som var så ful att vi alla ville ha den… ha ha ha

  4. B said, on 22 december 2009 at 1:27 e m

    Hade samma lek på jobbet förra veckan, köpte en liten hjärtformad stekpanna (39kr), vem gillar inte hjärtformade ägg liksom 😉 Där fanns massa andra roliga presenter för under 50kr.. LAGERHAUS i say! Kraaaaam

  5. msn00b said, on 22 december 2009 at 3:38 e m

    Plasmider – jupp
    Liz – mjo tanken slog mig hehe
    B – Honey! Du fucking ÄGER grymt bra tips tack!
    Lina – ahhh bra där .-) jag får träna upp mina finansvalpsskills och helt enkelt förhandla om klapparna 😀

  6. I said, on 24 december 2009 at 2:56 e m

    T:s familj har precis samma. Paketleken. Samma mängd och samma värde. Även 28894 andra lekar där man KAN vinna. Vissa blir ju så klart utan och alla barnen är sjukt tävlingsinriktade tillika dåliga förlorare. Alla MÅSTE delta i detta fjanteri. Jag tänker åka långt bort med mina barn för att undvika att dem blir likadana. Visst, jag ställde upp igår på alla meningslösa lekar och ”gemenskap”. Men mina barn ska inte behöva.


Kommentera

