Ms. N00b

Och idag börjar vi meningar med ”och” för det får man när man är vuxen

Posted in Uncategorized by msn00b on 19 december 2009

Ganska ofta blir jag nostalgisk när det ryker snö från taken runtomkring mig, det är något magiskt när hela luften är full av glittrande kristaller.

Jag tänker tillbaka på barndom och stora stora julgranen vi köpte i London som inte fick plats i bilen fastän det var en jättestor mercakombioch den knäppa julaftonen i Thailand när jag, mamma och pappa dansade runt ett nedstucket palmblad på stranden i brist på gran (troligtvis min familjs enda harmoniska julafton ever – true story)  och jag tänker på Storlien och hur jag fortfarande kan alla skidbackarna där i huvudet och minns exakt hur det kändes att vara fjorton år och bli kysst hejdå på tågperrongen av en kille med snus under läppen och vara  kär och kall om näsan och längta tills nästa år. Jag minns hur det var att bli insnöad på elevhemmet i Gränna och hur de stängde skolan och förbjöd oss att gå till skolan fastän det bara var 250 meter dit och en kille struntade i förbudet för han ville ut och röka och förfrös en tå och efter det var alla skitlydiga under hela stormen och för första gången i istorien vågade ingen smita ut fastän det var helg och jag minns hur jag hörde husfar skoja med husmor om att ”det nog fan var värt en tå hö hö”. Jag kommer ihåg min första julgran när jag flyttade hemifrån och att det var skittråkigt att julpynta så det gjorde jag aldrig igen och jag kommer ihåg hur jag försökte förklara för min muslimska kompis varför det visst var viktigt att bygga pepparkakshus. Jag kommer ihåg hur jag och Krus gjorde marsinpangrisar år efter år och hennes pojkvän fick aldrig en gris, han fick en marsipankuk cause’ he was a dick sedan gick vi ut i alldeles för höga klackar och alldeles för lite kläder för det gjorde man när man var liten och dum och tyckte att det var viktigare att vara snygg än varm och så drack vi jättemycket sprit för då blev det varmare.

Jag tänker på hur jag vill att jularna skall se ut framöver. att jag vill ta med mig älskad A och hänga på en varm strand något år typ nästa? Och om ytterligare några år vill jag att vi har hus och barn och dans runt julegran dånande brasa och tindrande barnögon röd rosett runt hundens hals och rufsigt, hetsigt smygsex när barnen tittar på julkalendern.

Och jag vill alltid alltid ha lite rom i min varma choklad.

Kommentera

