Ms. N00b

Mer nostalgi

Posted in Uncategorized by msn00b on 19 december 2009

och nä, jag julbakar inte nuförtiden heller. Den traditionen dog liksom med Krus och fan jag saknar henne fortfarande trots alla hårda ord och alla år som gått. Om jag hade en topplista med människor som jag haft i mitt liv som jag saknar så hade hon lätt hamnat högst upp på den. samtidigt inser jag ju såhär i efterhand att en vän som slutar finnas där och som ite tycker att det är värt besväret att försöka förstå när någon beter sig konstigt när världen har rämnat det är nog inte en särskilt bra vän ändå.

Ändå dyker hon upp i tankarna titt som tätt.

Jag undrar om hon någonsin blev barnläkare som hon drömde om eller om hon fick en massa barn istället. Undrar om hon och Paul höll ihop. Undrar var hon är, vad hon gör, om hon är lycklig, om hon tänker på mig ibland som jag tänker på henne.

Det är så sjukt det där hur vissa människor biter sig fast. Jag minns fortfarande exakt hur hennes leende såg ut, hennes telefonnummer och precis hur det såg ut hemma hos hennes föräldrar. Jag kan fortfarande inte gå förbi Club Avancez eller för all del Dancing Dingo eller Pauls Biljard eller latinamerikanska gatumusikanter utan att tänka på henne. Ändå skulle vi troligtvis inte hälsa om vi sprang på varandra på stan.

Hjärtat är en konstig muskel!

I år är det tio år sedan.

Kommentera

