Ms. N00b

Snart

Posted in Uncategorized by msn00b on 18 december 2009

Alldeles snart kommer min älskling hem för sin första semester från sitt första ”karriärjobb”. Har någonting egentligen förändrats nu när vi blivit vuxna, klippt av oss håret  och börjat pensionsspara? Nä, egentligen inte. Lite fler valmöjligheter bara, lite större frihet ang vad man kan hitta på med sin lediga tid och i en förlängning större frihet ang var vi kan bo eftersom jobb som bekant leder till något så vuxet som kreditvärdighet (även om både han och jag har en tendens att mumla batmanbatmanbatman tyst för oss själva så snart någon börar prata om styrräntor etc).

Ändå har inget förändrats, vi är fortfarande samma människor, fortfarande lika omogna och larviga och fortfarande mer benägna att kasta snöboll än att klä oss i kostym och det är så skönt. Jag minns när jag var liten, då trodde jag att alla vuxna var annorlunda än barn. Att de liksom visste viktiga saker om livet, kände sig trygga överallt, kunde allt. Nu vet jag bättre. Man är lika osäker, fånig, larvig, töntig när man är trettio som när man var tio man är bara aningens bättre på att bibehålla en proper fasad.

Men ikväll älskade, så blir det snöbollskrig och nybakade pepparkakor och tända ljus och sedan blir det godispåse och biofilm (för det hette biofilm när jag var liten, inte bio) och på vägen hem tänker jag mula dig med snö när vi promenerar hem längs den fackelupplysta kanalen och imorgon och hela veckan är du leeedig och kan sova hur länge du vill och vi kan äta pepparkaksdeg till frukost om vi vill och vi kan skita i att städa och diska och tvätta för vet du vad?

Vi är vuxna nu.

2 svar

Subscribe to comments with RSS.

  1. Liz said, on 18 december 2009 at 4:06 e m

    Sötnötar! *kärlek*

  2. Ninde said, on 18 december 2009 at 4:36 e m

    Oj, vi är visst inne på samma snöspår idag ser jag. Trodde det bara var jag…

    Och Batmanbatmanbatman tänker jag sno rakt av. Urbraidé. Speciellt med ord som pensionssparande och reporäntan…;)


Kommentera

