Ms. N00b

Sometime, preferably some OTHER time

Posted in Uncategorized by msn00b on 01 december 2009

Ok så vi har ju redan konstaterat att det inte blir något egentligt julpynt i casa de N00b i år (gud så skönt) däremot tänker jag göra något helt annat nämligen trixa och fixa med det där som kan vara fint året om.

Blommor är sjukt underskattat. Mer blommor år folket! Dessutom ärvde jag ett i det närmaste löjligt stort antal kristallvaser efter farmor, lika bra att använda dem.

Lampskärmar. En enkel lampa med en komplicerad skärm är en trend som IKEA hakade på för flera decennier sedan, personligen älskar jag extrema lampor, gärna både foten och skärmen. Som min kitchiga mässingsfot med oversized skärm med rosa och röda tulpaner i macroperspektiv på …mmm. Sjukt snyggt som kontrast mot det i övrigt ganska minimalistiskt inredda vardagsrummet.

Städning. Det finns få saker som är så skönt som ett välstädat hem. Mitt dilemma är att jag uppskattar resultatet mer än processen, lösningen – städa en timme per dag. Varken mer eller mindre, då orkar man storstäda en gång i veckan.

Rensa. Jag har så mycket skit! Måste slänga gammal skit! Gamla uppsatser från nian? Allvarligt? Fyra par omaka vantar? WTF? Släng!

2 svar

Subscribe to comments with RSS.

  1. Anna said, on 01 december 2009 at 1:28 e m

    Lol, 1 timme per dag? Haha, hemma är det tur om det blir en timme i månaden…

    Jag menar… om man bara lämnar det ostädat tillräckligt länge så uppstår det en fusion mellan katthår och annan skit och man får behändiga bollar som kan plockas upp för hand. Så slipper man dammsuga.

    Katthår ftw.

  2. msn00b said, on 01 december 2009 at 2:29 e m

    mjo men så finns det en anledning till att jag valde den titel jag valde hehe. Jag städar inte en timme om dagen men oh boy att jag önskar att jag gjorde…


Kommentera

