Ms. N00b

Att pynta eller inte pynta? Det är frågan

Posted in Uncategorized by msn00b on 30 november 2009

Pro’s

  • Det blir ljust och fint
  • Det blir städat
  • Det ser inte så tomt ut
  • Jag gillar rött
  • Allt känns lite juligare och julen är ju trevlig (oftast)

Con’s

  • Pyntet står i lådan längst in i vindsförrådet
  • Man måste damma skiten
  • Man måste städa
  • Jag tröttnar snabbt på rött
  • Det kommer glitter överjävlaallt
  • Det blir lika ljust om jag bara tänder lite fler lampor
  • Om det inte är lika avskalat så kommer det bara se stökigare ut
  • Om tre veckor måste man lik förbannat plocka bort skiten igen
  • Ingen av oss bryr sig egentligen om huruvida det är pyntat eller inte

Jag tror det blir en kompromiss. Fler värmeljus, fram med pepparkakor på bordet, köpa kardemumma att ha i kaffet, dricka sig lite mer glögg, fyll fruktskålarna med clementiner och så en bra playlist på Spotify. Skit i lussebullarna för lets’s face it så goda är de inte. Dessutom är julpyntet i stan way mycket mysigare än något jag kan åstadkomma hemma ändå. Facklor längs kanalen och ljusslingor upphängda i alla träd…mmm…ett bra soundtrack på det och jag är nöjd.

 

 

 

Kommentera

