Ms. N00b

solsken och framåtblickande.

Posted in Uncategorized by msn00b on 24 november 2009

Solen strålar idag igen och gårdagens misär känns som bortblåst. Hjärnan är onekligen ett komplext verktyg. Återigen tar storslagna planer form i mitt huvud och det känns som om jag har vind i seglen.

Nej men inte är det väl så att jag påverkas av bristen på solljus? Nejdå, inte jag inte.

Passande nog har vi gjort upp planer för nästa år. Det här årets ekonomiska målsättningar är nämligen hittils uppfyllda till tre fjärdedelar och jag räknar iskallt med att uppfylla den sista fjärdedelen under December månad. Allt går om man är tillräkligt envis. Vad gäller de egna målsättningarna som inte är av ekonomisk art så är de allra flesta uppfyllda där också även om jag har två saker kvar som jag skall genomföra innan jag kan göra ett mentalt bokslut.

Nästa år är året då jag på allvar riktar in mig på det jag skall göra sen.

Nästa år är året då vi åker utomlands och tar semester på en enslig tropisk strand. No ppl, bara hav, sand och vi då det är som allra äckligast härhemma.

Nästa år är året då vi ordnar ett boende härnere där vi faktiskt trivs.

I år har vi lagt grunden och skapat förutsättningar för det liv vi vill leva, nästa år reser vi förhoppningsvis stommen så att vi står lite stadigare även om det skulle börja storma.

Kommentera

